یک عضو شورای شهر اهواز گفت: برخی تذکرات مطرح شده از سوی اعضای شورای اسلامی شهر اهواز به شهردار در واقع طرح مسائل و یا عقده‌های شخصی است.
کد خبر: ۷۹۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 20 November 2019

اسکندر لطفعلی زاده در نود و هشتمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز در سالن اجتماعات این شورا اظهار داشت: بررسی نوع تذکرات مطرح شده از سوی شورای شهر برخی کلانشهرها با اهواز نشان میدهد که به واقع کارها و پروژههای بزرگ متعلق به انسانهای بزرگ است.

وی ادامه داد: سال گذشته که برخی اعضا با شهردار سابق همسو بودند تمام مشکل جمع شدن آب باران در خیابانها را ناشی از عملکرد آبفا میدانستند اما امسال با عوض شدن شهردار اهواز و انتخاب یکی از بستگان عضو شورای شهر به عنوان مدیرعامل آبفا، همه مشکلات آبهای سطحی به شهرداری مرتبط شده است.

لطفعلی زاده خاطر نشان کرد: مسائلی در شورای شهر اهواز مطرح می شود که هیچ تاثیری در توسعه و پیشرفت شهر ندارد و تنها باعث تزریق روحیه یاس و ناامیدی بین شهروندان و کارکنان می شود.

وی ادامه داد: برای تدوین برنامه پنج ساله دوم حدود ۱۰ میلیارد ریال از بیت المال هزینه شد اما سرنوشت آن مشخص نیست و نمی دانیم در جیب چه کسی رفته است.

این عضو شورای شهر اهواز گفت: در دوره شهردار سابق یک سمپوزیوم مجسمه سازی با ۲۰ میلیارد ریال هزینه برگزار شد درحالیکه مجسمه های ساخته شده با فرهنگ ما سنخیت نداشت، با همین اعتبار می توانستیم برای مناطق محروم ۲۰ هزار تن قیر خریداری کنیم.

ضعف عملکرد شورا

وی در بخشی دیگر بیان کرد: کمیسیون عمران شورای شهر اهواز در هشت ماهه امسال تنها ۲ مصوبه داشته است از سوی دیگر هنوز سرنوشت ۲ کمیسیون خدمات شهری و مشارکت ها مشخص نیست که نشان از ضعف عملکرد شورای شهر اهواز دارد.

لطفعلی‌زاده در بررسی عملکرد شورای اسلامی پنجم اهواز گفت: تمام تلاش اعضای شورای شهر اهواز نشان دادن یکصدایی بود حتی در زمان هایی که مخالفت هایی بین خود اعضا وجود داشت.

وی افزود: اما همیشه یک یا ۲ نفر در بحث یکصدایی شورای شهر همکاری نمی کردند به همین دلیل درحال حاضر شاهد ایجاد ۲ فراکسیون مخالف و موافق وضع موجود شهر هستیم.

این عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: مردم باید موافقان و مخالفان وضع موجود را بشناسند و سپس خودشان قضاوت کنند، در هر صورت عده ای در جهت تخریب گام برمی دارند.


شاخص های یک شهر توسعه یافته

وی درخصوص شاخص های یک شهر توسعه یافته گفت: شهر توسعه یافته دارای شرکت ها، سالن های اجتماعات و هتل های بین المللی است، شهروندان آن دارای رفتار و فرهنگ بین المللی هستند و مدیران این شهر نیز در بعد جهانی عمل می کنند.

وی افزود: برای توسعه یافتگی یک شهر به مقوله آموزش مدیران، اعضای شورای شهر و شهروندان نیاز ایت، یک شهر توسعه یافته دارای جاذبه های طبیعی، تاریخی، معنوی یا جاذبه های انسان ساخت است که ما در شهر اهواز باوجود دارا بودن جاذبه های طبیعی از آن استفاده نکرده ایم.

ریاست شورای شهر اهواز در پاسخ به اظهارات این عضو شورای شهر گفت: طرح سوال از شهردار باعث پوپایی شهرداری و مانعی برای فساد است، نباید به این حق قانونی اعضای شورای شهر ایرادی گرفته شود.

دستورکار نود و هشتمین نشست علنی شورای شهر اهواز یک نطق پیش از دستور و هفت لایحه داشت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار