مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق استان اعلام کرد:
مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر سدهای استان خوزستان آمادگی مهار کامل سیلاب‌های ورودی را دارند.
کد خبر: ۷۹۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ 19 November 2019

داریوش بهارلویی اظهار کرد: میزان آب در رودخانه‌های استان حالت عادی داشته و به‌ منظور جلوگیری از تداخل جریان خروجی آب سد با روان‌آب‌های احتمالی حاصل از بارش در پایین‌دست، خروجی آب کاهش داده شده است.

وی افزود: سد دز با ظرفیت یک‌ میلیارد و ۵۲۲ میلیون متر مکعب و سد کرخه با ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون متر مکعب حجم خالی، از فضای کافی برای مهار موج سیل احتمالی برخوردار بوده و در حوضه کارون این رقم به چهار میلیارد و ۷۷۳ میلیون متر مکعب می‌رسد.

به نقل از سازمان آب و برق خوزستان، بهارلویی خاطرنشان کرد: نقشه‌های بارش، شدت بارندگی‌ها را در نواحی جنوبی استان نشان می‌دهند که در این منطقه نیز سد مارون با ظرفیت خالی ۷۲۵ میلیون متر مکعب، کنترل کننده جریان سیل احتمالی خواهد بود.

وی با بیان اینکه به‌ طور طبیعی هنگام بارش، در رودخانه‌های استان خوزستان نوسان‌های میزان و سطح آب رخ می‌دهد که باید در این خصوص احتیاط لازم را به‌عمل آورد، تصریح کرد: نزدیکی به محل‌های عبور آب، انهار، کانال‌های انتقال آب و رودخانه‌ها می‌تواند همراه با خطر باشد که باید هموطنان در هر نقطه کشور این نکته را در نظر گرفته و در مواقع بارش فاصله مطمئن و ایمن را رعایت کنند.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان، از رصد مداوم شرایط منابع آبی سدها و رودخانه در مرکز مانیتورینگ سازمان آب و برق خوزستان خبر داد و گفت: این رصدها به‌ صورت برخط و لحظه‌ای در حال انجام بوده و برای هرگونه تغییر احتمالی، واکنش مناسب و ایمن برای مناطق پایین‌دست در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار