یک مربی بدنسازی:
یک مربی بدنسازی با بیان این‌که مکمل‌ها موادی هستند که قبل، بعد یا حین تمرین مصرف می‌شوند تا عضلات یک ورزشکار تخریب نشوند، گفت: ولی داروهای نیروزا برای ورزش ساخته نشده‌اند و پیشنهاد آن‌ها به یک ورزشکار بیشتر جهت سوء استفاده است.
کد خبر: ۷۹۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 19 November 2019

مسلم دارابی در خصوص علاقه‌مندی جوانان پس از حضور در باشگاه‌ها نسبت به استفاده از مکمل‌ها، اظهارکرد: استفاده از مکمل‌ها لازمه یک ورزشکار است اما متاسفانه برخی مربیان از اسم مکمل سوءاستفاده می‌کنند و در کنار مکمل‌ها، استروئیدها و داروهای غیرمجاز را هم به ورزشکاران پیشنهاد می‌دهند.

وی ادامه داد: استفاده از استروئیدها و داروهای غیرمجاز به بدن یک ورزشکار بسیار ضرر می‌رساند و یک ورزشکار را نه‌تنها به هدف نمی‌رساند، بلکه او را از ورزش دور می‌کند. مکمل‌ها موادی هستند که قبل، بعد یا حین تمرین مصرف می‌شوند تا عضلات یک ورزشکار تخریب نشوند ولی داروهای نیروزا برای ورزش ساخته نشده‌اند و پیشنهاد آن‌ها به یک ورزشکار بیشتر جهت سوء استفاده است.

این مربی بدنسازی عنوان کرد: این‌که یک مربی هیکل بزرگی دارد، دلیلی بر علم بسیار او در رشته بدنسازی و پرورش اندام نیست. یک مربی باید علم این رشته را نیز در دانشگاه فرا گرفته باشد و هر کسی نمی‌تواند بگوید من علم این رشته را دارم. پس علاقه‌مندان به رشته بدنسازی و پرورش‌اندام باید برای فعالیت پیش مربی‌ای بروند که از علم لازم و وجدان برخوردار باشد.

وی گفت: متاسفانه برخی مربیان به دلیل منافع خود در حال سوءاستفاده از جوانان هستند و در کنار مکمل‌ها، مواد نیروزایی را به جوان‌ها پیشنهاد می‌دهند تا آن فرد به محض ورود به سالن ورزشی و استفاده از این مواد، بدنش تکان بخورد و علاقمندی‌اش بیشتر شود اما متاسفانه در واقع این جوان را از هدفش بسیار دور می‌کند.

دارابی که قهرمانی مسابقات قویترین مردان ایران و رقابت‌های بین‌المللی را در کارنامه دارد، عنوان کرد: متاسفانه مکمل‌هایی در بازار وجود دارند که از تاییدیه وزارت بهداشت برخوردار نیستند و حتی خود من که سال‌ها در این رشته مشغول به فعالیت هستم، جرأت استفاده از آن‌ها را ندارم.

وی درباره تشخیص مکمل‌های مجاز از غیرمجاز نیز گفت:‌ کمتر کسی می‌تواند مواد غیرمجاز و مجاز را از هم تشخیص دهد و تنها توصیه من به دوستان این است که از مکمل‌هایی استفاده کنند که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند تا خیال‌شان راحت باشد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مکمل ورزشی ، بدنسازی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار