امام جمعه شیراز متاسفانه ما در قضیه برجام خیلی معطل ماندیم و این چند سال باید برای رونق تولید و اقتصاد مقاومتی تلاش می کردیم. در گام چهارم مرکز فوردو قرار شد راه اندازی شود اما آنها از این اقدام های قدم به قدم ما دردشان نمی گیرد ، این نوع کوتاهی هایی که ما می کنیم به همین مشکلات امروز ختم می شود که فشاری به گردن مردم می آید.
کد خبر: ۷۹۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸ 15 November 2019

تابناک فارس به نقل از مهر:آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های این هفته نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه در نجف چند بار به امام بزرگوار گفتند که کار تمام شده و باید رها شود اما نپذیرفت، بیان کرد: توکل ایشان به خدا بود و نتیجه نیز گرفت.

وی بیان کرد: ما امروز در مقابله باکفر که لشکر خود را جمع کرده، توکل داریم و مسیرمان را ادامه می دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گران شدن بنزین، بیان کرد: آن کسی که مشکل مالی ندارد دو تا درد دارد و انکس که مشکل مالی دارد احساس می کند تغییر پردامنه ای در مباحث اقتصادی زندگی اش خواهد داشت از این رو این جنگ روانی مدتی مردم را اذیت می کند.

آیت الله دژکام ادامه داد: ما عموما در تجربه این سالیان ، بحث تورم و گرانی را مکرر تجربه کردیم و این موضوع بنزین یک گوشه ای از بحث تورم است و البته مستقلا حساب دیگری ندارد اما برای جلوگیری از تورم باید پرسید چه باید کرد؟

وی با بیان اینکه متاسفانه ما به این سوال های اصلی نمی پردازیم و باید برای آن پاسخ پیدا کرد، بیان کرد: چه باید بکنیم که ارزش پول ملی ما کم نشود، مسئله ای که مسلما اصلی ترین رکن است. برای جلوگیری از ترم مهم ترین نکته این است که تولید داخلی کشور افزایش یابد.

امام جمعه شیاز گفت: ما به این خاطر گرفتار تورم می شویم که پولی پشتوانه تولید مردم همراه آن نیست حتی اگر در صورت استفاده از منباع نفت و معد پولی است که بدون زحمت ایجاد شد است اما اگر تولید افزایش یافت در مقابل کالا ، جنسی تبادل می شود.

وی گفت: امسال را رهبر معظم انقلاب بحث رونق تولید نام گذاشتند و عنوان کردند که نگاهتان را از بیگانگان ببرید و اگر چشممان به اروپا برای تعریف بسته ای برای نجات دادن برجام باشد، مسئله ما حل نمی شود.

آیت الله دژکام تاکید کرد: تابه رونق تولید توجه نکنیم مسئله تورم حل نمی شود، اگر پول پشتوانه ای مثل تولید داشته باشد مسئله قابل حل است زیرا ارزش پول های ملی به توانمندی اقتصادی کشورها ارتباط دارد.

وی گفت: متاسفانه ما در قضیه برجام خیلی معطل ماندیم و این چند سال باید برای رونق تولید و اقتصاد مقاومتی تلاش می کردیم. در گام چهارم مرکز فوردو قرار شد راه اندازی شود اما آنها از این اقدام های قدم به قدم ما دردشان نمی گیرد ، این نوع کوتاهی هایی که ما می کنیم به همین مشکلات امروز ختم می شود که فشاری به گردن مردم می آید.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: مردم که صبر می کنند اما آنهایی که کوتاهی می کنند چگونه می خوهند اکنون و در آخرت جواب بدهند.

وی با اشاره به مبارزه با فساد نیز گفت: با این فسادی که مثل موریانه اقتصاد ما را می خورد باید مبارزه شود و در این راستا یک حرکت ارزشمندی از سوی دستگاه قضایی شروع شد و ما نیز همینجا حمایت خودمان را به صورت جدی از این حرکت ارزشمند مبارزه با فسادی که در دستگاه قضایی کشور شکل گرفته اعلام می کنیم و به همه کسانی که با موج افکنی هایی که می خواهند جلوی حرکت را بگیرند با صدای بلند می گوییم ما مردم از مبارزه با فساد حمایت جدی می کنیم.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: در همین راستا هیچکس در هر مقام و جایگاهی که باشد حق ندارد از خلاف قانون حمایت کند و باید اجرای عدالت و مبارزه با فسا در همه سطوح پیگیری شود.

آیت الله دژکام گفت: در عین حال خود آیت الله رئیسی که گام های بلندی برداشته اند مکرر تذکر داده اند که احکام قضایی باید با دقت لازم باشد.

وی بیان کرد: گاهی داوری های ما در دست رسانه ها می افتد که البته رسانه همه ابعاد مسئله را نمی بینند، گرچه رسانه ها باید نقش خودشان را در اطلاع رسانی و بیداری مردم ایفا کنند و این نقش ارزشمند است و هیچکس نیز نباید نگران این باشد که یک سوال در رسانه مطرح شده است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: ما یک درسی از امام حسین(ع) گرفته ایم ، اینکه می گویند این ملت حسینی هستند علت دارد، گاهی ممکن است خودمان مسائل سنگینی داشته باشیم اما یادمان نمی رود انسان هایی هستند که مسئله شان از ما سخت تر است اکنون ما در امنیت این مسائل را بحث می کنیم اما در این مدت فلسطینی ها ۳۰۰ نفر مجروح و تعدادی کشته دادند.

آیت الله دژکام گفت: انسانیت حکم می کند اگر ما به فکر مشکلات خودمان هستیم از همدردی از مشکلات آنها هم کوتاه نیاییم و امروز زمان ابراز همدردی مرد شیراز با فلسطینی هاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار