یک مربی بدنسازی گفت: یکی از داروهایی که خیلی از جوانان امروزی به دلیل مصرف بیش از حد فست‌فودها و ریزه‌خواری علاقه‌مند به مصرف آن هستند، داروهای چربی‌سوز است؛ داروهایی که بسیار خطرناک بوده و دارای شیشه، کورتن و ... هستند. این داروها باعث می‌شوند، فرد طی یک ماه وزن زیادی از دست بدهد و در قبال آن ضربات جبران‌ناپذیری بر سیستم بیوشیمیایی و ارگانیسم بدن وارد می‌شود و حتی می‌تواند فرد را به مرگ هم برساند.
کد خبر: ۷۹۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ 20 November 2019

حسین مقدم اظهارکرد: مقوله ورزش و آمادگی جسمانی در دنیای امروز به دلیل تکنولوژی و فناوری نوین مانند یک دهکده جهانی به هم نزدیک و پیوسته است و بر این اساس نیز رشته‌های گوناگونی به وجود آمده است که از جمله آن می‌توان به رشته بدنسازی و پرورش‌اندام اشاره کرد. در حال حاضر جوانان زیادی به سمت این رشته سوق پیدا کرده‌اند و این گرایش حتی از سوی بانوان نیز دیده می‌شود.

وی دامه داد: رشته بدنسازی و پرورش‌اندام بسیار جذاب است و افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما متاسفانه خیلی از افرادی که وارد این رشته می‌شوند، می‌خواهند راه صد ساله را یک‌شبه طی کنند و به همین دلیل با استفاده از مکمل‌ها و پودرهای غیرمجاز و تایید نشده، به سمت مصرف داروهای چربی‌سوز سوق پیدا می‌کنند که این موضوع در بین بانوان نیز گرایش بسیاری دارد.

این مربی بدنسازی گفت: متاسفانه افراد بدون تحقیق و بررسی، با دیدگاه و نگرش سطحی و به صرف این‌که هم‌باشگاهی‌شان یا شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغات فریبنده‌ای درباره این داروها دارند، به این سمت و سو گرایش پیدا می‌کنند و متاسفانه دچار بیماری‌های بد و ناعلاج می‌شوند. یکی از داروهایی که خیلی از جوانان امروزی به دلیل مصرف بیش از حد فست‌فودها و ریزه‌خواری علاقه‌مند به مصرف آن هستند، داروهای چربی‌سوز است. داروهایی که بسیار خطرناک بوده و دارای شیشه، کورتن و ... هستند. این داروها باعث می‌شوند، فرد طی یک ماه وزن زیادی از دست بدهد و در قبال آن ضربات جبران‌ناپذیری بر سیستم بیوشیمیایی و ارگانیسم بدن وارد می‌شود.

وی افزود: آناتومی بدن تا حد مشخصی می‌تواند کاهش وزن را تحمل کند زیرا فیزیولوژی بدن بر اساس تناسب مشخصی است و هر فرد یک تیپ بدنی مشخصی دارد و مصرف چنین داروهایی حتی می‌تواند فرد را به مرگ هم برساند. آمارهای ضد و نقیض زیادی در این زمینه وجود دارد اما آمارهای کلی بیانگر این است که در طول سال بیش از صد نفر بر اثر استفاده از این داروها دچار بیماری‌های ناگهانی می‌شوند. به ویژه این که فرد ممکن است، در اواخر شب دچار سکته قلبی و کما شود. این داروها بدون مجوز پزشک بوده و توسط افراد سودجو و به خاطر بازاریابی و فروش بیشتر، به جوانان فروخته می‌شود که صدمات جبران‌ناپذیری برای فرد استفاده‌کننده و خانواده‌های‌شان دارد.

مقدم عنوان کرد: راهکارهای بسیاری برای اصولی، مدون و هدفمند ورزش کردن و رسیدن به وزن مطلوب وجود دارد. هر کسی که می‌خواهد وارد حیطه ورزش شود، بهتر است در ابتدا با یک روانشناس ورزشی و یک پزشک معتبر و متخصص مشورت کرده تا در حین ورزش بتواند از داروهایی استفاده کند که متناسب با تیپ بدنی او باشد و در کل مشخص شود که فرد اصلا قرار است با چه هدفی ورزش کند.

وی عنوان کرد: حتی اگر یک فرد بر اساس استفاده از چنین داروهایی به قهرمانی هم برسد و موفق هم باشد، این مهم برای کوتاه‌مدت است و متاسفانه در بلندمدت، بدن وی جواب نداده و اتفاقات ناگواری برای او خواهد افتاد. امیدوارم جوانان با دید باز، تحقیق و مشورت با افراد کاردان وارد ورزش شده تا نتیجه بگیرند و اگر هم قرار است دارو یا مکملی استفاده کنند، باید از داروهای معتبر و دارای هولوگرام و زیر نظر مربی و مشاور استفاده کنند.

این مربی گفت:‌ متاسفانه خیلی از باشگاه‌داران به مدرک مربیگری معمولی برخی مربیان اکتفا کرده‌اند، در حالیکه این مربیان علم و دانش به‌روز ندارند و به دلیل سودجویی و بازاریابی وارد باشگاه‌ها شده و یکسری مکمل‌ها به خورد جوانان می‌دهند که اتفاقات ناگواری را در پی دارد. از فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان انتظار می‌رود که نظارت و کنترل بیشتری بر باشگاه‌ها داشته باشند تا خانواده‌ای داغدار نشود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار