معاون توانبخشی بهزیستی خوزستان:
معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی خوزستان گفت: ورزش برای معلولان یک کاردرمانی، روان‌درمانی و فیزیوتراپی رایگان است.
کد خبر: ۷۹۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 13 November 2019

غلامعلی جعفری در مراسم تجلیل از قهرمانان، پیشکسوتان و جوانان مستعد هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان که امروز (۲۲ آبان‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: توصیه من به خانواده این ورزشکاران این است که ورزش برای معلولان را جدی بگیرند. ورزش برای افراد سالم، تنوع، تفریح، پر کردن اوقات فراغت و پیشگیری از مبتلا به بیماری‌ها است و برای معلولان نیز علاوه بر این مورد، فراتر است، آن هم اینکه ورزش برای معلولان یک کاردرمانی، روان‌درمانی و فیزیوتراپی رایگان است.

وی خطاب به ورزشکاران حاضر در این برنامه، عنوان کرد: شما ورزشکاران باوجود محدودیت‌ها در این مراسم شرکت کرده‌اید و از کنج خانه خارج شده‌اید و در واقع الحاق اجتماعی را که آرزوی ما است، ایجاد کرده‌اید. حضورتان در این برنامه به این معنی است که شما می‌خواهید اثبات کنید که توانایی دارید و می‌توانید اثرگذار باشید.

به گزارش ایسنا، معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی خوزستان گفت: روزهایی که در المپیک ناکامی داشتیم و چشم ما به این بود که فلان ورزشکار بتواند دو مدال المپیک ایران را به سه مدال برساند، همه ما امیدمان به چند روز بعد از المپیک یعنی رقابت‌های پارالمپیک بود، زیرا می‌دانستیم در این رقابت‌ها، پرچم ایرانی و غیرت ایرانی خودش را نشان می‌دهد و این اهمیت ورزشکاران پارالمپیک ما در عرصه‌های جهانی است.

وی بیان کرد: در دنیا برخی مواقع یک مسابقه ورزشی به اندازه میلیاردها دلار هزینه برای دیپلماسی عمومی و شناساندن فرهنگ یک کشور ارزش دارد. ورزشکاران جانباز و معلول نیز باوجود محدودیت‌هایی که در سال‌های گذشته داشتند، عملکرد بسیار خوبی در میادین مختلف داشته‌اند. تمام جامعه ایران به ورزشکاران جانباز و معلول خود افتخار می‌کند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از چندین قهرمان، پیشکسوت و جوانان مستعد رشته‌های مختلف جانبازان و معلولان با حضور مسئولان تجلیل شد.

همچنین پیش از آغاز این برنامه، به مناسبت روز ملی پارالمپیک، همایش پیاده‌روی هیات جانبازان و معلولان با حضور معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی خوزستان، رئیس هیات جانبازان و معلولان استان و جمعی از ورزشکاران این هیات در اهواز برگزار شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ورزش معلولان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار