مدیرعامل توزیع برق اهواز عنوان کرد
مدیرعامل توزیع برق اهواز از انجام بیش از ۳۸ هزار عملیات رفع اشکال فنی شبکه برق ۳۳ هزار ولت، بدون اعمال خاموشی در اهواز خبرداد.
کد خبر: ۷۹۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ 13 November 2019

حسن کریمی اظهار کرد: طی عملیات‌های انجام شده توسط گروه‌های ویژه کار با خطوط برقدار، حدود ۱۲۵ هزار و ۵۵۳ مگاوات انرژی، با صرفه اقتصادی ۶۰ میلیارد ریال ذخیره شد.

وی افزود: امروزه یکی از شاخص‌های سنجش موفقیت شرکت‌های توزیع برق، میزان خاموشی سالیانه به ازای هر مشترک و کاهش خسارات ناشی از آن است.

کریمی تصریح کرد: با راه‌اندازی ۲ مرکز نگهداری و تعمیرات شبکه فشار متوسط برق در غرب و شرق اهواز، تاکنون ۳۸ هزار و ۵۱۰ مورد عملیات رفع اشکال فنی، بدون اعمال خاموشی روی شبکه برق ۳۳ هزار ولت در اهواز صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز ادامه داد: طی سال‌های اخیر مجموعه برق اهواز دستاوردهای چشمگیری در زمینه خدمات رسانی مطلوب و برنامه‌ریزی جهت حفظ و پایداری هر چه بیشتر شبکه برق داشته است و با توسعه گروه‌های ویژه کار با خطوط برقدار و اعمال مهندسی شبکه، در راستای تحقق اهداف چشم‌انداز ۱۴۱۰ در تلاش هستیم میزان خاموشی را از ۸۷۰ دقیقه در سال به ۹۹ دقیقه به ازای هر مشترک کاهش دهیم.

وی به نتایج حاصل از اعمال نشدن خاموشی روی شبکه برق اشاره و خاطرنشان‌کرد: با عملیات صورت‌ گرفته توسط گروه‌های ویژه کار با خطوط برقدار، تاکنون مقدار ۱۲۵ هزار و ۵۵۳ مگاوات ذخیره انرژی داشته‌ایم که این اقدام بیش از ۶۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی در پی داشته است.

کریمی گفت: از ابتدای تشکیل گروه‌های ویژه کار با خطوط برقدار، حدود ۶۴۲ عملیات مانوری و ۶۸۴ مورد مقاوم‌سازی شبکه، عملیات تعویض ۱۱ هزار و ۲۰۸ مقره و کراس آرم و ۱۸ هزار و ۳۰۳ مورد رفع اتصالات سست با هدف افزایش تاب‌آوری شبکه برق در شهرستان‌های اهواز، حمیدیه، کارون و باوی انجام شده است.

وی تصریح کرد: شرایط آب و هوایی اهواز به شکلی است که در چند ماه از سال تصور خاموشی ممکن نیست و راه‌اندازی مرکز کار با خطوط برقدار و نوسازی تجهیزات شبکه و توجه جدی به ۲ مقوله آموزش و ایمنی از جمله نخستین قدم‌ها برای کاهش خاموشی و افزایش ایمنی و سلامت کاربران و مشترکین است.

کریمی تاکید کرد: مهمترین هدف به کارگیری گروه‌های کار با خطوط برقدار، کاهش خاموشی، افزایش رضایتمندی مردم، ذخیره انرژی، کاهش خسارات ناشی از اعمال خاموشی به شرکت‌های تولیدی و فعالین اقتصادی و امکان برنامه‌ریزی دقیق برای صاحبان کسب و کار و مردم است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار