دبیر کارگروه حمایت از تولید داخل خوزستان گفت: واحدهای تولیدی استان، دستگاه‌های اجرایی و صنایعی را که بخشنامه خرید کالا از تولیدکنندگان و پیمانکاران بومی را رعایت نمی‌کنند، به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گزارش دهند تا پیگیری‌ لازم در خصوص اجرای این بخشنامه صورت گیرد.
کد خبر: ۷۹۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹ 13 November 2019

مرتضی جاویدان با بیان اینکه بخشنامه خرید محصولات و کالای تولید درون استان، مصوبه هیات وزیران است بیان کرد:  چند سال  است که این  بخشنامه در خوزستان اجرایی شده و این بخشنامه با وجود همه مزیت‌هایی آن، همچنان با چالش هایی رو به رو است.

وی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه های اجرایی و صنایع همچنان از این بخشنامه تبعیت نمی‌کنند و تجهیزات مورد نیاز خود را از خارج از استان و یا کشور تامین می‌کنند گفت: قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدمات کشور و حمایت از کالای ایرانی از تاریخ ۱۵ خرداد ۹۸ توسط رییس جمهوری ابلاغ شدکه رعایت آن برای تمام دستگاه‌های اجرایی الزامی است.

جاویدان افزود: از اهداف اجرای این بخشنامه ضرورت خرید داخل توسط صاحبان صنایع و حمایت از تولید داخلی است.

وی ادامه داد:در مواردی نیز تولید برخی کالاهای مورد نیاز در خوزستان وجود ندارد که در این صورت باید شرایط تولید آن کالاها در استان فراهم، و جلوی خرید از واسطه‌گران گرفته شود.  

دبیر کارگروه حمایت از تولید داخل خوزستان با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های خالی درون خوزستان، گفت: اگر تجهیزات و کالاهای مورد نیاز صنایع و دستگاه‌های اجرایی درون استان تولید شود باعث ایجاد اشتغال و برگشت ارزش افزوده تولید به این استان می‌شود.

وی افزود:  دستگاه‌هایی که از تولیدات داخل خوزستان استفاده نمی‌کنند باید دلایل استفاده نکردن آن را بیان کنند تا پیگیری شود.

سال ۹۲ دولت بخشنامه‌ای مبنی بر حمایت و خرید از تولیدات داخلی را ارایه داد که در فروردین سال ۹۳ استاندار وقت خوزستان نیز با ارسال بخشنامه‌ای به تمامی دستگاه‌های اجرایی  و صنایع استان بر استفاده از تولیدات داخلی استان تاکید کرد.

براساس این بخشنامه صاحبان صنایع و دستگاه‌های اجرایی باید تجهیزات و قطعات مورد نیاز خود را از تولید کنندگان درون استان خریداری کنند تا از تولیدکنندگان حمایت شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار