معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در ستاد تنظیم بازار استان مطرح کرد؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به صدور مجوز صادرات شلتوک از این استان به کشور عراق در چند روز پیش گفت: هیچگونه ممنوعیتی از سوی کشور عراق برای صادرات شلتوک از خوزستان وجود ندارد.
کد خبر: ۷۹۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵ 12 November 2019

سید نوراله حسن زاده روز سه‌شنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صنعت، معدن و تجارت در اهواز بیان کرد: پیش بینی شده در سال زراعی جاری ۹۵۰ هزار تن شلتوک در خوزستان تولید شود و به دلیل این حجم تولید برای نخستین بار شرایط برای صادرات شلتوک به عراق فراهم شده است.

وی گفت: بستر برای صادرات شلتوک از خوزستان فراهم است و کشور عراق نیز هیچگونه مخالفتی برای واردات شلتوک از خوزستان ندارد ، اما فقط در زمان تولید برنج در کشور عراق در صادرات شلتوک محدودیت اعمال می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: اتاق‌های بازرگانی خوزستان مامور شدند که هرگونه مشکل در مسیر صادرات شلتوک از خوزستان به کشور عراق را بررسی کنند تا تصمیم لازم برای برطرف کردن مشکلات بر سر راه صادرات گرفته شود.

حسن زاده با اشاره به اینکه باید فرهنگ مصرف برنج تولید داخل استان در بین مردم ، مراکز تهیه غذا و دستگاه‌های مختلف ترویج یابد افزود: به عنوان مثال رستوران‌ها به دنبال پخت برنج با ظاهری زیبا هستند و از برنج داخل استان استفاده نمی‌کنند این در حالی است که برنج تولید استان از کیفیتی بسیار بالاتر از برنج‌های وارداتی برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به انتشار مطالبی در فضای مجازی در خصوص عرضه و فروش ذرت‌های آلوده در بازار خوزستان بیان کرد: در پی انتشار این مطالب در فضای مجازی، مردم احساس نگرانی زیادی در این مورد داشتند ، این اطمینان به مردم داده می‌شود که هیچ میزان ذرت آلوده‌ای وارد بازار خوزستان نشده است .

وی با اشاره به اینکه در ۲ محموله در چند سال گذشته ۱۴۰ هزار تن ذرت آلوده وارد بندر امام (ره) شد افزود: به دلیل مضراتی که این ذرت ها برای سلامتی دام و انسان داشتند توسط دستگاه‌های مربوطه جلوی توزیع و عرضه آنها در بازار گرفته شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: با دستور رییس جمهوری تمهیدات لازم برای عودت این محموله به کشور مبدا و یا منهدم کردن آن در حال پیگیری است.

راه اندازی دفتر بازرسی بر قیمت فروش بلیت هواپیمایی دراهواز

حسن زاده بیان کرد: مقرر شده که مکانی در فرودگاه اهواز برای استقرار بازرسان سازمان صمت و اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان برای بازرسی قیمت فروش بلیتهای هواپیمایی و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در این بخش راه اندازی شود.

وی گفت: از مسئولان فرودگاه اهواز انتظار می رود برای راه اندازی این دفتر و رسیدگی به تخلفات احتمالی در این حوزه همکاری لازم را داشته باشند

برچسب ها: شلتوک برنج ، عراق ، صادرات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار