افزایش آمار حوادث ترافیکی در استان فارس همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۷۹۶۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶ 12 November 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: در نیمه نخست آبان، دو هزار و ۲۰۱ مورد حادثه ترافیکی در استان به ثبت رسیده که از این تعداد، یک هزار و ۳۶۲ مورد مربوط به حوادث ترافیکی شهری و ۸۳۹ مورد نیز مربوط به حوادث ترافیکی جاده‌ای بوده است.
دکتر محمدجواد مرادیان با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی بستری مصدومان حوادث ترافیکی جاده‌ای در مراکز درمانی استان، افزود: در اثر این حوادث، ۸۲۹ مصدوم در حوادث ترافیکی جاده‌ای و ۹۸۰ مورد در حوادث ترافیکی شهری در مراکز درمانی استان بستری شدند که به ترتیب ۱۱ درصد و یک درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.
او ادامه داد: با کمک نیرو‌های اورژانس، ۷۳۶ مصدوم نیز در حوادث ترافیکی استان پس از انجام اقدامات درمانی، به صورت سرپایی در محل درمان شدند که این آمار نسبت به آمار مدت مشابه پارسال، ۱۰ درصد بیشتر بوده است.
دکتر مرادیان از افزایش آمار ۴۴ درصدی تعداد فوتی‌های حوادث ترافیکی جاده‌ای در این مدت خبر داد و گفت: در نیمه نخست آبان، ۲۶ مورد در حوادث ترافیکی جاده‌ای و هشت مورد در حوادث ترافیکی شهری به دلیل شدت جراحات وارده، پیش از رسیدن تیم‌های امدادی اورژانس جان خود را از دست دادند که این آمار به ترتیب، ۴۴ درصد و ۱۴ درصد افزایش داشته است.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه تاکید کرد: رانندگی با سرعت مطمئن، حفظ فاصله ایمن با خودرو جلویی، رانندگی نکردن به هنگام خواب آلودگی و حالت‌های غیرطبیعی و اطمینان از ایمنی خودرو، می‌تواند حافظ سلامت راننده و سرنشینان خودرو باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار