جمعی از مالکان خودروهای دپو شده در بندر خرمشهر در اعتراض به ترخیص نشدن خودروهای خود برای چندمین بار در چند ماه اخیر روز سه‌شنبه مقابل سازمان منطقه آزاد اروند تجمع‌کردند.
کد خبر: ۷۹۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱ 12 November 2019

بیش از ۳۰ نفر از مالکان خودروهای دپو شده در بندر خرمشهر با تجمع در مقابل ساختمان سازمان منطقه آزاد اروند خواستار ترخیض خودروهای خود از بندر خرمشهر شدند.

به گفته این افراد، مسئولان منطقه آزاد اروند با وجود برگزاری چندین نشست برای برطرف کردن موانع ترخیص خودروهای وارده شده به منطقه آزاد، تاکنون به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند.

روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص مشکل ترخیص خودروهای مذکور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد واردات خودرو به منطقه آزاد اروند از سال ۸۸ به استناد مصوبه شماره ۱۹۰۳۰۲/ت۰۴۱۵۹۱ مورخ ۲۱/۱۰/۸۷ هیات وزیران آغاز شد.

در این اطلاعیه آمده است:در سال ۹۶ براساس مصوبه شماره ۱۲۵۵۷۳/ت ۵۴۸۰۳ مورخ۱۳۹۶/۹/۱۰  از سوی هیات وزیران ورود خودرو با حجم بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی به کشور و به تبع آن مناطق آزاد ممنوع اعلام شد اما تعدادی از شهروندان و سرمایه­‌گذاران منطقه براساس رویه‌ها و دستورالعمل ­های مناطق آزاد در یک فاصله زمانی اقدام به ورود ۱۵۳ دستگاه خودرو با مشخصات مذکور نمودند، ضمن آنکه تعداد ۷۳ دستگاه خودرو با برند غیرآمریکایی ولی به سفارش کشور آمریکا براساس رویه ­های فوق ­الذکر وارد بندر خرمشهر شد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: از زمان ورود خودروهای مذکور تاکنون سازمان منطقه آزاد اروند با دستور اکید مدیرعامل این سازمان با برگزاری جلسه‌های مستمر با واردکنندگان خودرو و مراجع ذیصلاح از جمله رئیس نهاد ریاست جمهوری ، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس گمرک جمهوری اسلامی، معاونت وزیر کشور، فرماندهان راهور و همچنین با بیش از ۴۰ مورد مکاتبه با معاون اول ریاست جمهوری و سایر مراجع ذیصلاح رسمی در خصوص حل مشکل واردکنندگان خودرو اقدام نموده و این پیگیری­ ها تا رفع نهایی مشکل مذکور همچنان ادامه دارد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است:در حاشیه بازدید جناب آقای دکتر واعظی ریاست نهاد ریاست جمهوری از مرز تجاری شلمچه در ایام برگزاری راهپیمایی اربعین و در استمرار پیگیری ­های سازمان منطقه آزاد اروند، مکاتبه شماره ۱۵۵۸۵/۰۱/۹۷ مورخ ۱۳۹۷/۸/۲۹ خطاب به معاون اول رئیس جمهوری موضوع حل مشکل خودروهای یاد شده به استحضار ایشان رسید، ضمن پیگیری و حسب دستور ریاست محترم جمهور خطاب به وزیر محترم اقتصاد و امور دارایی مقرر گردید پیشنهاد حل مشکل از سوی وزیر به ریاست جمهوری و هیات دولت منعکس شود.

لازم به ذکر است خودروهای یاد شده از سوی شهروندان حقیقی با دریافت تسهیلات و پس انداز شخصی و به منظور استفاده در محدوده منطقه آزاد اروند وارد شده و کلیه وجوه آن در سال ۹۶ از سوی مردم پرداخت گردیده و بحث خروج ارز از کشور مطرح نیست.

مالکان خودروهای اروندی که مدت ۲ سال است خودروهای آنها در گمرک و بندر خرمشهر دپو شده و ترخیص نمی‌شود بارها دست به تجمع زده و خواستاربرطرف شدن مشکل ترخیص خودروهای خود شدند.

جمعی از مالکان خودروهای دپو شده در بندرخرمشهر روز شنبه هفته جاری نیز در اعتراض به ترخیص نشدن خودروهای خود، با مدیران منطقه آزاد اروند درگیر شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار