رئیس آموزش و پرورش مسجدسلیمان:
رئیس آموزش و پرورش مسجدسلیمان از فرسودگی ۶۱ درصدی مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: بهبود وضعیت مدارس در مسجدسلیمان خارج از توان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان است و کمک مسئولین کشوری و خیرین را می‌طلبد.
کد خبر: ۷۹۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱ 13 November 2019

جانمراد داوودی اظهار کرد: طبق آمار و مطالعات انجام شده توسط کارشناسان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان، بیش از ۶۱ درصد مدارس شهرستان مسجدسلیمان فرسوده هستند.

وی افزود: با وقوع زلزله در تیرماه سال جاری، فرسودگی و خطرآفرینی مدارس افزایش یافته است. خوشبختانه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان وارد عمل شده و فعالیت‌هایی انجام داده است. سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ساخت حدود شش هفت پروژه آموزشی را آغاز کرده است اما این تعداد مدارس کافی نیستند.

رئیس آموزش و پرورش مسجدسلیمان ادامه داد: حدود ۱۰ روز پیش یکی از مدارس در شهرستان با زمین لرزه ۳ ریشتری تخریب شد و دانش آموزان را به مدرسه همجوار انتقال دادیم. مشکل فرسودگی مدارس در مسجدسلیمان جدی است.

داوودی بیان کرد: نوسازی و بهبود وضعیت مدارس در شهرستان مسجدسلیمان خارج از توان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان است و کمک مسئولین کشوری و خیرین را می‌طلبد. مسئولین استانی و کشوری وارد عمل شوند و به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کمک کنند تا شرایط مدارس مسجدسلیمان بهبود یابد و شاهد خطرات جانی و اتفاقات ناگوار نباشیم.

رئیس آموزش و پرورش مسجدسلیمان افزود: ۲۰۵ ملک آموزشی، فرهنگی و ورزشی در آموزش و پرورش مسجدسلیمان وجود دارد و ۲۸ هزار دانش آموز در این شهرستان تحصیل می‌کنند.

وی گفت: با توجه به فرسودگی مدارس حدود ۲۱ مدرسه پس از زلزله مسجدسلیمان تخیله و دانش آموزان برای ادامه تحصیل به مدارس دیگر فرستاده شدند در نتیجه با تراکم جمعیت دانش آموزی نیز مواجه هستیم. با تلاش سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان حدود ۵۰ کانکس در مدارس برای تحصیل این دانش آموزان قرار داده شده است.

وی در خصوص وضعیت مدارس تخریب شده در زلزله تیر امسال بیان کرد: جا دارد از سپاه پاسداران تشکر کنم که بیش از ۳۲ مدرسه را تعمیر کردند. همچنین ۵ مدرسه را مقام سازی کردند که سه مدرسه از این تعداد آماده شده است و دو مدرسه دیگر بزودی آماده می‌شوند. همچنین ۵ پروژه خیرساز در دست ساخت داریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار