رئیس پارک ملی دز گفت: چهار شکارچی متخلف که در پارک ملی دز اقدام به شکار پرندگان و حیوانات می کردند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۹۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ 12 November 2019

رضا قپانچی پور افزود: شکارچی ۱۲ قطعه پرنده وحشی دراج در پارک ملی دز بعد از متواری شدن از دست محیط بانان شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: هنگام گشت و کنترل محیط بانان پاسگاه محیط بانی دز در مناطق تحت حفاظت و شنیدن صدای شلیک گلوله طی عملیاتی محل حضور شکارچی پرندگان وحشی شناسایی شد که به محض اطلاع از حضور ماموران در منطقه از محل متواری شد.

وی ادامه داد: این متخلف با انجام تحقیقات تکمیلی، شناسایی و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

پرنده دراج از جمله پرندگان حمایت شده و شکار ممنون است.

رئیس پارک ملی دز گفت: ۲ شکارچی که اقدام به شکار ۱۶ کبوتر وحشی کرده بودند توسط پاسگاه محیط بانی میانرود در پارک ملی دز شناسایی و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

قپانچی پور افزود: این شکارچیان هنگام گشت و کنترل در حوضه استحفاظی منطقه پارک ملی دز حین شکار پرندگان وحشی شناسایی و دستگیر  شدند که از آنها یک قبضه سلاح بادی و ۱۲ قطعه لاشه پرنده کشف، ضبط و با تنظیم شکایت به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

هرگونه اقدام به شکار نیازمند کسب پروانه از سازمان محیط زیست و رعایت دستورالعمل مربوطه است.

قپانچی پور همچنین از شناسایی و دستگیری شکارچی یک قلاده کفتار در پارک ملی دز خبر داد و گفت: این شکارچی گونه کفتار در پارک ملی دز مبادرت به فروش اعضای بدن این حیوان می کرد که شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: طی گزارش های رسیده از همیاران منطقه حفاظت شده مبنی بر شکار گونه کفتار به منظور فروش اعضای بدن این حیوان محیط بانان این اداره با تحقیقات محرمانه فرد مورد نظر را شناسایی و با دستیابی به مستندات لازم او را دستگیر کردند و به دادگاه بخش شاوور تحویل دادند.

رییس پارک ملی دز با اشاره به اعتراف این فرد گفت: ۴٠ میلیون ریال بابت جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست بابت شکار کفتار از این فرد متخلف دریافت شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار