معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت:کالای ته‌لنجی فاقد ظرفیت قانونی اما واجد ظرفیت عرفی است که متاسفانه ملوانان به دلایلی از این ظرفیت استفاده نمی‌کنند.
کد خبر: ۷۹۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷ 16 November 2019

سیدزین العابدین موسوی اظهار داشت: استاندار خوزستان در نشستی دراین زمینه قول مساعد داد که موانع مورد بحث در حوزه داد و ستد کالاهای ملوانی در سطح شهرستان آبادان را مرتفع کند.

وی افزود: برای ترخیص کالای ته لنجی در شهرستان آبادان خلاء قانونی داریم و نهادهای نظارتی حق دارند به عرف اکتفا نکنند.

موسوی گفت:در حال رایزنی برای رفع مشکلات قانونی ترخیص کالای ته‌لنجی هستیم و طرح هدفمندی در این زمینه ارائه شده که برای اجرا نیاز به تشریفاتی قانونی دارد که پیگیری آن هستیم.

وی خواستار اجباری شدن اجرای کنترل‌های گمرکی در خروجی‌های محدوده منطقه آزاد شد و گفت:در صورت اجرای این موضوع هیچ نهادی نمی‌تواند مانع توزیع کالا در سطح منطقه آزاد اروند شود، چون کل منطقه آزاد در این‌صورت بارانداز آزاد محسوب می‌شود .

وی افزود: مشکل اینجاست که کالاها در خروجی گیت‌ها منطقه آزاد اروند کنترل نمی‌شوند و گاه پس از خروج از گیت‌ها توسط نهادهای نظارتی مورد بازرسی قرار می‌گیرند و کالایی که حق توزیع آن در آبادان است به صورت کامیونی به آبادان عودت داده می‌شود.

فرماندار آبادان خواستار جلوگیری از خروج کالای ته‌لنجی به صورت کامیونی از منطقه آزاد اروند و شهر آبادان شد و گفت: در این خصوص و در جهت شکوفایی بازار منطقه و ایجاد اشتغال پایدار و مناسب طرحی ارائه دادیم که مرحله اول جلوی خروج کالاهای عمده ته لنجی از گیت‌ها گرفته می‌شود.

وی به ایجاد بازار کالای ته‌لنجی به صورت هدفمند در آبادان، اروندکنار و چوئبده در مرحله دوم این طرح اشاره کرد و گفت:این روش هدف دولت را از کمک به بازار ته‌لنجی منطقه محقق نمی‌کند و با توجه به اینکه هیچ کالایی از ۲شهر اروندکنار و چوئبده وارد نمی‌شود، به طور قطع با رخ دادن این اتفاق، فصل جدیدی از شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال در این دو شهر که در سال‌های گذشته در بحث کشاورزی و خشکسالی متضرر شده اند، گشوده می شود.

شهرستان آبادان دارای سه بندر در اروندکنار، چوئبده و آبادان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار