جمعی از کارگران فاز ۲ پالایشگاه آبادان به دلیل مشکلات صنفی دوشنبه مقابل درب‌های ورودی این پالایشگاه تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.
کد خبر: ۷۹۶۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ 11 November 2019

۱۵۰ نفر از کارگران فاز ۲ پالایشگاه آبادان به دلیل آنچه اخراج از سوی پیمانکار و پرداخت نشدن مطالبات چند ماه گذشته خود  عنوان کردند، مقابل در ورودی این پالایشگاه تجمع کردند.

کارگران معترض اظهار داشتند در سه ماه گذشته  حقوق آنها پرداخت نشده و بسیاری از کارگران با تصمیم پیمانکار پروژه از کار بیکار و اخراج شده‌اند.

آنها می گویند:مدیران فاز ۲ پالایشگاه آبادان باید استخدام نیروهای بومی را در اولویت قرار دهند و از جذب نیروهای غیربومی خودداری کنند در  حالی که در چند وقت گذشته نیروهای بومی اخراج و نیروی غیربومی جایگزین شده اند.

این کارگران اظهار داشتند: آبادان مهدکار و کارآفرینی است ولی متاسفانه گرفتار مشکل بیکاری جوانان منطقه است و در فاز ۲ پالایشگاه آبادان شاهد استخدام بی رویه نیروهای غیربومی هستیم در صورتی که نیروهای بومی و متخصص در آبادان وجود دارد.

آنها گفتند: برخلاف قانون برای جذب نیروهای حراستی فاز ۲ پالایشگاه از پرسنل بازنشسته ناجا و آن هم غیربومی استفاده می‌شود که این یک تخلف آشکار است.

معاون سیاسی فرمانداری ویژه آبادان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مشکلات کارگران فاز ۲ پالایشگاه آبادان با تاکید استاندار خوزستان از سوی فرماندار ویژه آبادان در حال پیگیری است.

بیژن ربیعی با اشاره به فعالیت کمیسیون کارگری آبادان افزود: مشکل صنفی و شغلی کارگران فاز ۲ پالایشگاه آبادان که شامل مزایای حقوق  و دستمزد است از طریق وزارت نفت در حال برطرف شدن است.

وی افزود: اولویت جذب نیرو در فاز ۲ پالایشگاه آبادان با نیروهای بومی است و این مساله بارها به مدیران این پالایشگاه گوشزد شده است.

عملیات اجرایی احداث فاز ۲ پالایشگاه آبادان بهمن ماه سال ۱۳۹۵ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری آغاز شد. 

قرار است با اجرا این پروژه ، واحدهای مدرن در پالایشگاه احداث و واحدهای قدیمی به عنوان آثار میراثی، تحویل موزه آبادان شود. 

ارتقاء سطح کیفی محصولات به یورو ۴ و ۵ ، ارتقاء سطح استانداردهای زیست محیطی منطقه ، نوسازی و سوددهی پالایشگاه از دستاوردهای این پروژه بزرگ صنعتی در زمینه نفت است. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار