مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربابجان‌شرقی با بیان این‌که در چند سال آینده میزان پساب‌ تبریز به بیش از ۱۲۴ میلیون مترمکعب می‌رسد، گفت: با تکمیل مدول دوم تصفیه خانه تبریز، ۳۴ میلیون مترمکعب آب ناشی از تولید پساب به صنایع و بیش از ۸۰ میلیون مترمکعب آن به دریاچه ارومیه اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۷۹۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸ 11 November 2019

یوسف غفارزاده یکشنبه شب در سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان، از برنامه ویژه شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی برای مدیریت پسآب‌ها در استان خبر داد و عنوان کرد: تقویت منابع آبی زیرزمینی، یکی از اصلی ترین دغدغه‌هاست که امیدواریم با افزایش صرفه جویی در تمامی بخش‌های شرب و صنعت، بتوانیم با سرعت بیشتری به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.   

معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف منابع آبی، گفت: استفاده بهینه از آب، یک ضرورت مهم در شرایط کنونی است و باید فرهنگ‌سازی در این زمینه افزایش یابد. 

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، جواد رحمتی افزود: مدیریت پسآب‌های صنعتی و کاهش بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی برای مصارف غیرضروری، از مهم ترین مسائل دیگری است که انتظار داریم متولیان حوزه آب، تمهیدات ویژه‌ای در این خصوص بیندیشند. 

وی با بیان این‌که در هیچ کجای دنیا از آب شرب برای مصارف دیگر استفاده نمی‌کنند، ادامه داد: استفاده بهینه از آب بدون اندازه‌گیری و مدیریت مصرف، مقدور نیست و بی توجهی به این موضوع، تبعات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت. 

وی اظهار کرد: ضعف منابع آبی در سفره‌های زیرزمینی و زمان بر شدن اجرای پروژه انتقال آب ارس به دشت تبریز از جمله مسائلی است که ضرورت همت مسئولان برای برنامه ریزی در مدیریت مصرف منابع آبی را بیشتر می‌کند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار