استاندار:
استاندار خوزستان با اشاره به اعلام کشف میدان نفتی جدید در خوزستان از سوی رییس جمهوری، گفت: بررسی‌های دیگری هم انجام شده و احتمال کشف میدان‌های نفتی دیگر در این استان وجود دارد.
کد خبر: ۷۹۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱ 11 November 2019

غلامرضا شریعتی بیان کرد: میدان نفتی کشف شده که از سوی رییس جمهوری اعلام شد دارای ۵۳ میلیارد بشکه نفت است.

وی ادامه داد: برآوردهای نخستین نشان می‌دهد که می‌توان حدود ۱۱ میلیون بشکه نفت از آن استخراج کرد که معادل ۲۰ درصد کل میدان‌های نفتی کشف شده در خوزستان است.

او محدوده این میدان را از شهر بستان تا امیدیه بیان کرد و گفت: در صورتی که از فناوری پیشرفته استفاده شود، ظرفیت برداشت نفت از این میدان به ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه مجموعه مدیریتی خوزستان از ماه‌ها پیش در جریان کشف این میدان نفتی قرار داشت، گفت: در آینده و بر اساس گزارش‌های کارشناسان این حوزه، نتایج مربوط به دیگر میدان‌های نفتی که در حال برنامه‌ریزی و کشف آنها هستیم را به اطلاع عموم خواهیم رساند.

نفت باید محور توسعه خوزستان باشد

استاندار خوزستان تاکید کرد: با کشف این میدان جدید نفتی باز هم نقش خوزستان در رونق اقتصادی کشور افزایش یافت اما باید از نفت به عنوان محور توسعه خوزستان استفاده شود.

شریعتی بیان کرد: ارزش افزوده نفت در خوزستان می‌تواند این امر را محقق کند و بر این اساس باید تلاش کرد تا صنایعی مانند پالایشگاه‌ها که در ایجاد ارزش افزوده کمک می‌کنند را در این استان راه‌اندازی کنیم.

 وی ادامه داد: با وجود اینکه نفت در خوزستان تولید می‌شود اما هیچ سهمی از ارزش افزوده این سرمایه ملی به این استان اختصاص نمی‌یابد در حالی که استان‌های دیگر به واسطه وجود صنایع پالایشگاهی از این ظرفیت استفاده میکنند.

رییس جمهوری در سفر روز یکشنبه خود به استان یزد از کشف میدان نفتی جدید در خوزستان خبر داده بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار