استاندار خوزستان با بیان اینکه این کشفیات جدید موجب اشغال حریم بیشتری از استان می شود، تصریح کرد: به همین منظور باید نفت محور توسعه خوزستان را بر عهده بگیرد و با ایجاد پالایشگاه در استان هم موضوع اشتغال جوانان خوزستان را رفع کند و هم ارزش افزوده به همین استان تعلق گیرد.
کد خبر: ۷۹۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲ 10 November 2019

غلامرضا شریعتی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان خوزستان اظهار کرد: میدان جدید نفت با ظرفیت ۵۳ میلیارد بشکه نفت در خوزستان کشف شد که رئیس جمهور امروز اعلام عمومی کرد.

به گزارش"تابناک" وی افزود: اگر ۲۰ درصد از این مخزن استحصال شود، ۱۱ میلیارد  بشکه نفت از این کشف جدید استخراج می شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این کشفیات جدید موجب اشغال حریم بیشتری از استان می شود، تصریح کرد: به همین منظور باید نفت محور توسعه خوزستان را بر عهده بگیرد و با ایجاد پالایشگاه در استان هم موضوع اشتغال جوانان خوزستان را رفع کند و هم ارزش افزوده به همین استان تعلق گیرد.

شریعتی در خصوص پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان خوزستان بیان کرد: پروژه های مختلف در این راستا در استان وجود دارد که روند آن به صورت استانی و کشوری رصد می شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه های اقتصاد مقاومتی بیش از دیگر پروژه های استان اولویت‌دار است، بیان کرد: این پروژه ها بر اساس فرمایش‌های مقام معظم رهبری اجرا شده است.

استاندار خوزستان گفت: با مدیران و ارگان‌های ذی‌ربطی که در راستای اجرا این پروژه ها کوتاهی و یا بروکراسی اداری را بهانه و یا همکاری نمی کنند، برخورد می شود.

شریعتی افزود: هیچ سرمایه گذاری در استان نباید از سنگ اندازی های ارگان ها و نبود همکاری ارگان ها گلایه‌مند باشد.

وی اظهار داشت: ما در خصوص تبصره ۱۸عملکرد خوبی نداشته ایم، دستگاه های اجرایی باید با توجه به ظرفیت های استانی اقدامات مناسب تری داشته باشند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ما تنها به دنبال واریز شدن اعتبار به حساب ها برای کاهش بدهی‌ها هستیم، در صورتی که برخی ظرفیت های بودجه ای در قانون وجود دارد که از آن استفاده نمی شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه سازمان آب و برق استان با برنامه ریزی‌ توسعه‌ای این استان باید همسویی بیشتری داشته باشد، گفت: رییس این سازمان در نشست هایی که در اقتصاد استان نقش اساسی دارد، شرکت نمی‌کند و نمایندگانی که در نشست ها حضور پیدا می‌کنند فاقد اختیارات کافی هستند.

امید حاجتی ادامه داد: اگر در این نشست ها برای موضوع بخصوصی تصمیم گیری شود، این رییس سازمان آب و برق است که به‌صورت یک جانبه اقدام به نقض تصمیمات اتخاذ شده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پروژه احداث آب شیرین کن در محل سد گتوند از جمله این موارد است، گفت:این پروژه از جنبه‌های محیط زیستی و همچنین پیشگیری از خسارت به زمین‌های کشاورزی، توسط سازمان آب وبرق خوزستان تعیین تکلیف نشده است.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خوزستان با ابراز تعجب از روند پیش‌رو در جانمایی زمین مورد نیاز آب شیرین‌کن در محل سد گتوند، افزود:با شرایط فعلی باید اعلام کنم که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در خوزستان به‌پیش نمی‌رود و این موضوع بر دیگر پروژه‌های مصوب رتاثیر گذاشته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان نیز گفت: بر اساس روال همیشگی معاونت برنامه‌ریزی این سازمان در نشست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی شرکت می کند اما اینکه چرا ریس سازمان در جلسات حضور پیدا نمی‌کند؛ نمیتوانم پاسخگو باشم.

حمیدرضا لشکری اضافه کرد: اما در خصوص پروژه احداث آب شیرین‌کن در محل سد گتوند، معاونت حفاظت و بهره‌برداری می تواند نظر کارشناسی خود را ارایه کند.

وی ادامه داد: این پروژه نیاز به جانمایی دارد و پس از بررسی حریم‌ها در یک هفته آینده این آمادگی وجود دارد که به درخواست اختصاص زمین برای این پروژه پاسخ دهیم.

وی افزود: در خصوص موضوع جانمایی این پروژه تاکنون مراجعه‌ای به این معاونت انجام نشده و تاخیر به‌وجود آمده در اعلام نظر کارشناسی را می‌توان به همین دلیل دانست.

مدیرکل امور مالیاتی استان خوزستان نیز در این نشست بدون ذکر جزییات بیشتر از آمادگی یک سرمایه گذار فرانسوی در اجرای یکی از پروژه‌های خوزستان خبر داد و گفت: برای جذب این سرمایه گذار تلاش‌ زیادی صورت گرفت اما در زمانی که این فرد برای ملاقات با رییس سازمان آب و برق خوزستان باید به این سازمان مراجعه می کرد، به او وقت ملاقات داده نشد. 

محسن کاویانی ادامه داد: قرار بود سازمان آب و برق خوزستان برای ملاقات با این سرمایه‌گذار فرانسوی هماهنگی لازم را انجام دهد اما در سه ماه گذشته نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی ادامه داد: علاوه بر سازمان آب و برق خوزستان، این فرآیند در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب هم وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار