معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از افزایش ۲۶ درصدی بارگیری کالای کانتینری صادراتی در بندر امام خمینی (ره) خبر داد.
کد خبر: ۷۹۵۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱ 10 November 2019

به گزارش تابناک سمنان: مهران میدری معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به بارگیری ۳۸ هزار و ۴۳۹ TEU محموله‌های کانتینری تا پایان مهرماه جاری گفت: این محموله‌های صادراتی معادل ۵۵۶ هزار و ۸۳۲ تن بوده است.

او افزود: همچنین مجموع تخلیه و بارگیری انواع کالا‌های کانتینری را در این مجتمع بزرگ بندری در ۷ ماهه سال جاری را در حدود ۶۰ هزار TEU برشمرد که رشدی ۱۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

میدری بهره وری حداکثری از ظرفیت پایانه کانتینری این مجتمع بزرگ بندری به منظور تحقق شعار رونق تولید را یکی از علل موفقیت در رشد بارگیری محموله های صادراتی عنوان کرد و اظهار داشت: ارائه امکانات و تسهیلات مناسب به مشتریان کالا‌های کانتینری، افزایش سرعت در انجام عملیات تخلیه و بارگیری و تلاش نیرو‌های عملیاتی پایانه کانتینری این مجتمع بندری در کنار نظارت مستمر کارشناسان بندری این اداره کل از عمده علل حصول این موفقیت برشمرد.

همجواری مجتمع بندری امام خمینی (ره) در شمال غربی خلیج فارس با مجتمع صنایع پتروشیمی، توان بالقوه‌ای را برای رشد و تقویت صادرات محموله های صنعتی را فراهم ساخته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار