پیشکسوت خوزستان:
پیشکسوت فوتبال خوزستان با بیان این‌که اگرچه نفت‌مسجدسلیمان در فصل جاری خیلی کم گل دریافت کرده اما در مقابل، گل‌های کمی هم به ثمر رسانده است، گفت: این موضوع می‌تواند در هفته‌های آینده نگران‌کننده باشد و تارتار باید فکری برای گلزنی تیمش کند.
کد خبر: ۷۹۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷ 09 November 2019

عبدالمجید باقری‌نیا در خصوص وضعیت تیم فوتبال نفت‌مسجدسلیمان، اظهارکرد: نفت مسجدسلیمان با توجه به بضاعت و سابقه‌ای که دارد، نشان داده که همیشه با یکسری مشکلات از نظر مالی و سخت‌افزاری، کار خود را در لیگ شروع کرده است. قطعا اگر بخواهیم وضعیت این تیم را با سال‌های قبل مقایسه کنیم، به نظرم تاکنون بسیار خوب نتیجه گرفته است.

* قناعت نفت‌مسجدسلیمان به تساوی، موقعیت جدولی‌اش را از دست می‌دهد

وی ادامه داد: اما در مسابقات سه امتیازی وقتی یک تیم در سه بازی متوالی به سه تساوی دست پیدا کند، یعنی در دو دیدار شکست خورده است. مطمئن باشید اگر قرار باشد، نفت با همین شرایط پیش برود و به تساوی قناعت کند، در سه چهار هفته آینده همین موقعیت جدولی را از دست خواهد داد، البته منظورم این نیست که مانند سال‌های گذشته با خطر سقوط مواجه خواهد شد ولی چنین جایگاه تک‌رقمی را نیز از دست می‌دهد.

*تارتار باید فکری برای گلزنی تیمش کند

این مربی با بیان این‌که برای اولین بار در لیگ برتر ایران است که تیم‌های خوزستانی به صورت همزمان چنین موقعیت‌هایی را در جدول رده‌بندی دارند، عنوان کرد: در حال حاضر دیگر نمی‌توان تارتار را یک مربی جوان دانست زیرا سال‌ها در لیگ برتر مربیگری کرده و یک مربی خوب و با تجربه است. او باید فکری برای گلزنی تیم کند و شاید هم منتظر نیم‌فصل است تا تیمش را تقویت کند.

*تیم‌های خوزستانی در جذب بازیکن خارجی موفق نبوده‌اند

وی افزود: نفت نشان داده که در فاز دفاعی مشکلی ندارد و خیلی خوب از دروازه‌اش حفاظت می‌کند. داشتن تساوی‌های زیاد نیز حاکی از این موضوع است. این تیم اگر خیلی کم گل خورده، گل‌های کمی هم به ثمر رسانده است که این می‌تواند در هفته‌های آینده نگران‌کننده باشد. البته فکر می‌کنم تارتار برای خودش و زحماتی که می‌کشد، فکری به حال این موضوع خواهد کرد و قطعا مدیران نفت هم به او کمک می‌کنند تا بازیکنانی در خط حمله جذب شوند. هر چند جذب بازیکن در نیم‌فصل خیلی سخت است و نشان داده‌ایم که هر وقت به دنبال جذب بازیکنان خارجی هم رفته‌ایم، موفق نبوده‌ایم.

* انتظارم از فولاد برابر پرسپولیس خیلی بیشتر از این بود

باقری‌نیا در خصوص فولاد نیز اظهار کرد: انتظارم از فولاد برابر پرسپولیس خیلی بیشتر از این بود. فوتبالی که مالکیت توپ داشته باشیم، ایجاد موقعیت کنیم و مردم نیز از بازی به وجد بیایند را از تیم فولاد ندیدیم. ضمن این‌که فولاد در بازی با نساجی نیز به همین صورت بود. این‌که در خانه بازی کنی و حریف بیشتر از ما مالک توپ باشد و موقعیت ایجاد کند، کمی نگران‌کننده است.

وی بیان کرد: با توجه به این‌که فولاد مشکل مالی ندارد و از امکانات خوبی برخوردار است و همچنین بازیکنان مورد نظر نکونام در فصل نقل و انتقالات جذب شدند، باید عملکرد این تیم بهتر از این باشد. اگر فولاد در سبک بازی خود تغییر ایجاد کند، حتی می‌تواند به رده‌های بالاتر صعود کند.

*با این شیوه مربیان جوان، فوتبال جذابیت خود را از دست می‌دهد

پیشکسوت فوتبال خوزستان افزود: با توجه به این‌که مربیان امنیت شغلی ندارند و باشگاه‌ها نیز تغییر سرمربیان تیم‌های‌شان را کوتاه‌ترین دیوار در پی نتایج نامناسب می‌دانند، متاسفانه بدعتی در مربیان لیگ برتری به ویژه مربیان جوان به وجود آمده است که به دنبال کم گل خوردن هستند و بعد روی ضد حملات، اتفاقات و ضربات ایستگاهی به گل برسند که این هیچ وقت فوتبال دلچسب نخواهد شد و از این فوتبال هم نمی‌توان نتیجه گرفت زیرا اگر مربی تیم مقابل نیز همین شیوه را در دستور کار خود قرار دهد، در نتیجه فوتبال لذت‌بخشی را شاهد نخواهیم بود و این فوتبال جذابیت خود را از دست می‌دهد. به هر حال باید فکری به حال این موضوع کرد.

*بیت‌سعید هیچ شباهتی به فوتبالیست سال‌های قبل ندارد

وی بیان کرد: به نظرم فولاد از تمام توانایی خود استفاده نمی‌کند و حسن بیت‌سعید نیز هیچ شباهتی به فوتبالیست سال‌های قبل ندارد زیرا با توجه به سبک بازی فولاد از دروازه حریف دور شده است و خیلی به او اجازه استفاده از خلاقیت‌هایش داده نمی‌شود. این موضوع در مورد پریرا هم صدق می‌کند.

*شکست نفت آبادان برابر استقلال تهران یک اتفاق فوتبالی بود

باقری‌نیا در مورد نفت آبادان نیز اظهار کرد: به نظر من به جز بازی برابر استقلال تهران، این تیم یکی از موفق‌ترین سال‌های فوتبالی خود را پشت سر گذاشته است. این تیم سال گذشته نیز عملکرد خوبی داشت ولی از نیم‌فصل دوم شاهد این عملکرد خوب بودیم. نفت امسال در بازی‌های داخل و خارج از خانه نتیجه می‌گیرد و شکست برابر استقلال تهران نیز یک اتفاق فوتبالی بود. پس از این بازی،بسیار ناراحت شدم که برخی حرف‌های بی‌ربط نسبت به سالاری زدند زیرا من این دروازه‌بان را می‌شناسم و فردی بسیار وارسته و باشخصیت است و از چنین بازیکنانی خیلی در فوتبال‌مان نداریم.

*مدیران نفت طی سه سال گذشته در انتخاب سرمربی کم اشتباه کردند

وی عنوان کرد: به نظرم اگر مجددا نفت و استقلال تهران با هم بازی کنند، چنین نتیجه‌ای با این تعداد گل را شاهد نخواهیم دید. اسکوچیچ تیمی با استایل دفاعی خوب درست کرده و تاکنون نیز خوب نتیجه گرفته است. به نظرم نفت آبادان به شرایط خوب هفته‌های قبل برمی‌گردد. اسکوچیچ عملکرد خوبی داشته است و خوشبختانه مدیران نفت طی سه سال گذشته در انتخاب سرمربی کم اشتباه کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر تیم‌های خوزستانی با این نوع سبک بازی تا انتهای لیگ به کار خود ادامه دهند، بعید می‌دانم که تیمی بتواند به سهمیه آسیایی دست پیدا کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار