مدیرکل آموزش و پرورش ایلام اجرای طرح یاریگران زندگی در مدارس استان را برنامه های این دستگاه عنوان کرد و گفت: این طرح در ۱۴۰ مدرسه ایلام برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۷۹۵۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵ 09 November 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ اسفندیار رستم زاد  در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: طرح یاری گران زندگی همچون طرح نماد است با این تفاوت که یاری گران فقط کار اطلاع رسانی ، آموزش و فرهنگ سازی در زمینه مواد مخدر بوده و آسیب ها را برای دانش آموزان و فرهنگیان را در مدرسه معرفی می کند.

وی افزود: از یک هزار و ۲۰۰ مدرسه استان ۱۴۰ مدرسه در مناطق مختلف انتخاب شده اند که دانش آموزان در این مدارس اطلاع رسانی در خصوص مضرات مواد مخدر، پیشگیری و درمان افرادی که مبتلا هستند، را فرا می گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام اضافه کرد: این طرح در شهرستان های دره شهر، ایلام ، ایوان، چرداول و ملکشاهی در حال اجرا است و ۶۵۰ میلیون ریال برای اجرای آن اعتبار اختصاص یافته است.

رستم زاد تاکید کرد: این طرح نیاز به اعتبار زیادی ندارد و نیروهایی که در مدارس وجود دارند، می توانند برای دانش آموزان به خوبی ضرورت پیشگیری و آگاه سازی از مواد مخدر را اطلاع رسانی کنند.

وی به اثربخشی اجرای طرح تاکید کرد و افزود: هم اکنون طرح در ۱۲ درصد مدارس مورد نظر در مرحله اول اجرا شده و آموزش هایی لازم به دانش آموزان ارائه شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که اجرای این قبیل طرح ها به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان از طریق مدارس در زمینه پیشگیری مواد مخدر منجر شود و در آینده شاهد گرفتاری افراد به اعتیاد به مواد مخدر و آسیب های اجتماعی نباشیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار