معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه جاذبه‌های مختلف خوزستان به خوبی معرفی نشده است، گفت: در بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری نسبت به سایر استان‌ها، رتبه رضایت‌بخشی نداریم.
کد خبر: ۷۹۵۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 09 November 2019

فاضل عبیات معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در آیین آغاز کارگاه بین‌المللی آموزشی مدیریت گردشگری پایدار در شوشتر، اظهار کرد: در دوره‌ای که خوزستان بیشتر با حوادث طبیعی و مشکلات مردم در این رابطه شناخته شده، برگزاری این گونه‌ کارگاه‌ها از نیازهای ضروری استان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه استان خوزستان از ظرفیت‌های گردشگری بی شماری در زمینه‌های مختلف برخوردار است، گفت: جاذبه‌های مختلف خوزستان به خوبی معرفی نشده است؛ در زمینه ثبت جهانی آثار رتبه پنجم کشور هستیم اما در بسیاری از فعالیت‌ها برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها نسبت به سایر استان‌ها، رتبه رضایت‌بخشی نداشته‌ایم.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه خوزستان در زمینه جذب سرمایه‌گذار فاصله زیادی با وضع مطلبوب دارد، گفت: استان در این زمینه حدودا رتبه بیستم را دارد که باید شرایط را برای جذب سرمایه‌گذار فراهم کنیم زیرا اتکا به منابع دولتی کار نتیجه‌بخشی نیست.

عبیات عنوان کرد: این آمار باید تلنگر و هشداری باشد برای آنکه تلاش‌های خود را در جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری مضاعف کنیم.

 وی افزود: جاذبه‌های میراث به جای مانده از دفاع مقدس میتواند مورد توجه جهانیان قرار بگیرد؛ همچنین گردشگری مذهبی و پیاده روی اربعین که در سالهای اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است به طوری که از مرزهای خوزستان به عنوان گذرگاه این مراسم، بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تردد می‌کنند؛ این مراسم به این دلیل که از درون مردم می‌جوشد، تمامی خدمات ارائه شده مردمی است.

عبیات تاکید کرد: برای جذب سرمایه‌گذار و اجرای طرح‌های مختلف گردشگری، همکاری بانک‌ها و دستگاه های اجرایی ضروری است.

بنا بر این گزارش، مدیران پایگاه‌های میراث جهانی از سراسر کشور در این کارگاه آموزشی حضور دارند. اختتامیه این کارگاه پنج روزه یکشنبه ۱۹ آبان‌ماه در شوشتر برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار