مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خبرداد
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۸۳۱ تن کالا در مجتمع بندری خرمشهر طی هفت ماهه سال جاری گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۷۹۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳ 08 November 2019

نوراله اسعدی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در دوره زمانی هفت ماهه سال ۹۸ بیش از یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۸۳۱ تن کالا در مجتمع بندری خرمشهر تخلیه و بارگیری شد که از این میزان یک میلیون و ۳۰۶ هزار و ۶۶۲ تن به بارگیری اختصاص دارد و رشد ۴۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر حجم بارگیری جنرال کارگو در مجتمع بندری خرمشهر طی این مدت را یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۴۵۳ تن عنوان کرد و افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر، اسعدی در ادامه به رشد ۴۸ درصدی تردد شناورهای غیر کانتینری بالای هزار تن اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲۶ فروند شناور غیر کانتینری بالای هزار تن در بندر خرمشهر تردد داشته‌اند.

وی همچنین از رشد ۱۳ درصدی تردد کشتی مسافری ورودی در مجتمع بندری خرمشهر خبر داد و اظهار کرد: طی هفت ماهه سال جاری تردد مسافران در قالب ۱۱۱ سفر دریایی از طریق پایانه مسافری دریایی خلیج فارس انجام شده است.

اسعدی یادآور شد: بندر خرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره‌مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی (ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود و به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار پرمصرف کشورهای عراق و کویت به عنوان یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می‌آید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار