مدیرعامل کشت و صنعت حکیم فارابی:
مدیرعامل کشت و صنعت حکیم فارابی با اشاره به برداشت نیشکر، گفت: پیش بینی می شود با برداشت حدود ۳۸۰ هزار تن نیشکر از سطح مزارع نیشکر این شرکت حدود ۴۰ هزار تن شکر تولید شود.
کد خبر: ۷۹۴۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰ 06 November 2019

اگر برنامه ریزی و تلاش بی وقفه همه همکاران نبود این شرکت تا سال ها به وضعیت عادی نمی رسید / سال آینده یکی از سال های طلایی کشت و صنعت حکیم فارابی خواهد بود / پیش بینی تولید ۴۰ هزار تن شکر / کشت و صنعت حکیم فارابی شکر دارویی ۶۳ شرکت داروساز فعال کشور را تامین می کند

مدیرعامل کشت و صنعت حکیم فارابی اظهار داشت: در خشکسالی تابستان 97 و سیلاب فروردین ماه 98 ، خسارت زیادی به مزارع نیشکر کشت و صنعت فارابی وارد شد و شرایطی را پشت سر گذاشتیم که اگر برنامه ریزی و تلاش بی وقفه همه همکاران نبود، این شرکت تا سال ها به وضعیت عادی نمی رسید.

تورج بهادری در حاشیه بازدید مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از کشت و صنعت حکیم فارابی، گفت: با همت و حماسه همه تلاشگران عرصه صنعت، کشاورزی، سال زراعی آینده در رسیدن به تناژهای بالا در برداشت نیشکر و تولید شکر، یکی از سال های طلایی کشت و صنعت حکیم فارابی خواهد بود.

 وی ادامه داد: خسارت های زیادی به مزارع نیشکر فارابی وارد شد اما با توجه به کشت نیشکر در سطح ۳۵۳۰ هکتار از مزارع نیشکر، پیش بینی می شود در دو سال آینده به شرایط نرمال برسیم و تولید شکر را در جهت خودکفایی کشور به این محصول استراتژیک، افزایش دهیم.

مدیرعامل کشت و صنعت حکیم فارابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برداشت نیشکر، گفت: پیش بینی می شود با برداشت حدود ۳۸۰ هزار تن نیشکر از سطح مزارع نیشکر این شرکت حدود ۴۰ هزار تن شکر تولید شود.

وی اظهار داشت: از جمله اهداف مهم ما در این برداشت ، تلاش در راستای ارتقاء میزان استحصال شکر از نیشکر با کنترل و پایش میزان نی ورودی به کارخانه است که با هماهنگی لازم در حوزه های کشاورزی و صنعت ، این مهم تحقق خواهد یافت.

مدیرعامل کشت و صنعت حکیم فارابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تولید شکر دارویی گفت: با توجه به اینکه این محصول در ایران فقط توسط شرکت فارابی تولید می گردد مایه افتخار است که توانسته ایم تأمین کننده این ماده اولیه جهت ۶۳ شرکت داروساز فعال کشور باشیم و این مهم با همت و تلاش همه کارکنان شرکت حکیم فارابی بدست آمده است.

بهادری در ادامه با اشاره به گام های این شرکت در کشت های غیرنیشکری، گفت: در کنار تولید شکر، کشت های غیرنیشکری در این شرکت از جمله دانه های روغنی در راستای اهداف و برنامه ریزی جهاد کشاورزی خوزستان انجام شده است.

وی افزود: بالغ بر 500 هکتار از مزارع آیشی کشت و صنعت حکیم فارابی به کشت کلزا اختصاص یافته و بالغ بر 600 هکتار نیز برای کشت گندم در نظر گرفته شده است. همچنین کشت آزمایشی چغندرقند نیز در تناوب زراعی نیشکر انجام می شود.

مدیرعامل کشت و صنعت حکیم فارابی بیان داشت: برای نخستین بار در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، بخشی از زمین های آیشی کشت و صنعت حکیم فارابی زیر کشت کنجد رفت.

وی یادآور شد: زراعت کنجد یکی از محصولات زراعی با نیاز آبی کم است و زمان کاشت تا برداشت محصول کنجد بین نود تاصد روز است .
گفتنی است، شرکت کشت و صنعت نیشکرحکیم فارابی از جمله واحدهای هفتگانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که در ۳۰ کیلومتری جنوب اهواز واقع شده است.

این شرکت با بهره گیری از توانمندی متخصصان و کارشناسان بومی در جهت افزایش تولید شکر حرکت می کند. در این شرکت بیش از ۲ هزار نفر به صورت مستقیم مشغول بکار می باشند که حاصل آن رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار