مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: درحال حاضر حدود ۱۱۰ میلیارد تومان برای استاندارسازی سیستم های گرمایشی در هشت هزار و ۷۰۰ کلاس درس در استان نیاز داریم که درصورت تخصیص اعتبارات، ظرف سه سال آینده تمام کلاس های درس در استان به سیستم های گرمایشی استاندارد مجهز می شود.
کد خبر: ۷۹۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ 05 November 2019

مهدی میربد با بیان اینکه طرح استانداردسازی سیستم های گرمایشی در مدارس استان از سال ۱۳۹۲ و از محل اعتبارات ملی آغاز شد، اظهار کرد: در آن زمان ۲۷ درصد از کلاس های درس در استان سیستم استاندارد داشت و به سیستم حرارت مرکزی مجهز بود که این تعداد هم اکنون به ۷۱ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه منظور از سیستم گرمایشی استاندارد، سیستم حرارت مرکزی است، گفت: ۷۱ درصد مدارس استان موتورخانه و رادیاتور و یا پکیج و ردایاتور دارند و بخاری نفتی و گازی به شکل قدیم در کلاس ها وجود ندارد.

میربد با بیان اینکه حدود ۸ هزار و ۷۰۰ کلاس درس در استان نیازمند استانداردسازی سیستم های گرمایشی هستند و هنوز سیستم استاندارد ندارند، گفت: در این مدارس از بخاری گازی استاندارد استفاده می شود، اما سیستم گرمایشی غیراستاندارد است. نکته مهم این است که برای این بخاری های گازی اگر نکات ایمنی اولیه رعایت شود، درصد خطرآفرینی به مراتب کمتر از حالتی است که مراقبت نشود.

وی خاطرنشان کرد: نگهداری از سیستم های گرمایشی رکن بعدی استانداردسازی است چراکه اگر نگهداری انجام نشود عمر و بازدهی سیستم ها به شدت افت می کند. مدیران مدارس هم باید در این زمینه آگاهی، دقت و حساسیت زیادی داشته باشند و حتی در صورت بروز حادثه هم به درستی عمل کنند تا آسیب های احتمالی را به حداقل ممکن برسانند، چون این موضوع مستقیما با ایمنی دانش آموزان در ارتباط است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار