صبح امروز سه شنبه وزیر امور اقتصادی و دارایی وارد فرودگاه بین المللی آیت الله شهید دستغیب شیراز شد.
کد خبر: ۷۹۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 05 November 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاونان این وزارتخانه روز سه‌شنبه وارد فرودگاه بین المللی آیت الله شهید دستغیب شیراز شد و مورد استقبال عنایت الله رحیمی استاندار فارس، جمعی از نمایندگان فارس در مجلس و برخی از مدیران کل و مسوولان اجرایی این استان قرار گرفتند.

فرهاد دژپسند در سفر یک روزه به شیراز در نشستی با استادان دانشگاه شیراز و صاحبنظران اقتصادی دانشگاهی حضور می‌یابد، این نشست با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل دانشگاه شیراز ترتیب می یابد.

همچنین در سفر وزیر اقتصاد و هیات همراه به استان فارس نشست ستاد تجهیز درآمد استان فارس با حضور امید علی پارسا معاون وزیر اقتصاد و رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور تشکیل می‌شود، برگزاری کمیسیون هماهنگی امور بانک‌ها با حضور معمار نژاد معاون امور بانکی وزارت اقتصاد و دارایی هم در برنامه سفر ویزر اقتصاد گنجانده شده است.

مهدی میراشرفی معاون وزیر اقتصاد و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی هم در این سفر از گمرک ویژه منطقه اقتصادی شیراز دیدن خواهد کرد، دیدار با آیت الله لطف الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز از جمله برنامه‌های فرهاد دژپسند در این سفر یک روزه است.

وزیر اقتصاد در ادامه این سفر از منطقه ویژه اقتصادی شیراز دیدن خواهد کرد و به کارخانه‌های تولید کننده ورق‌های آلومینیومی و کامپوزیت و کارخانه تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی با سرمایه گذاری خارجی سرکشی خواهد کرد.

نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نیز با حضور فرهاد دژپسند دراستانداری فارس تشکیل خواهد شد، در پایان برنامه سفر ویزر اقتصاد، دژپسند به زیارت آستان حضور شاهچراغ (ع) خواهد رفت.

سفر یک روزه وزیر اقتصاد به استان فارس در تصمیم گیری برای اجرای برنامه‌های کلان توسعه این استان حائز اهمیت است، فارس استانی با بیشترین تعداد شهرستان‌ها در کشور افزایش چهار برابری سرمایه گذاری خارجی در نیمه نخست سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

تصویب شش طرح سرمایه گذاری خارجی با حجم سرمایه گذاری ۱۰۸ میلیون دلار طی شش ماهه اول سال ۱۳۹۸ در استان فارس بیانگر آن است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل که رقمی در حدود ۲۶ میلیون دلار بوده، افزایش ۴ برابری را نشان می‌دهد.

علیرغم تحریم‌های همه جانبه بین المللی که مبادلات بانکی و نقل و انتقالات سرمایه نقدی و غیرنقدی را با محدودیت‌های بسیار روبرو می‌سازد، شش طرح سرمایه‌گذاری خارجی دیگر نیز به ارزش بالغ بر ۷۰ میلیون دلار در دستور کار مرکز خدمات سرمایه گذاری فارس قرار دارد و امید است با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های قابل توجه استان، میزان سرمایه‌گذاری خارجی در سال جاری کماکان افزایش یافته و استان فارس در جایگاه شایسته خود از لحاظ رشد وتوسعه اقتصادی قرار گیرد.

طرح‌های سرمایه گذاری خارجی استان فارس از ابتدای سال جاری در بخش‌های صنعت، انرژی‌های نو و ساختمان اجرایی خواهد شد و کشور‌های ایتالیا، آلمان، هلند، چین و افغانستان به ایران سرمایه خارجی خواهند فرستاد. محل اجرای پروژه‌ها شهرستان‌های شیراز، آباده و مهر اعلام و اشتغالزایی این پروژه‌ها بالغ بر ۲۰۰ نفر پیش بینی شده است.

همچنین در طول ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، میزان جلب سرمایه گذاری خارجی استان فارس معادل دو میلیارد و چهارصد میلیون دلار بوده است که مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار آن مربوط به عملکرد سه سال اخیر می‌باشد.
وزیر اقتصاد و معاونان این وزارتخانه شامگاه سه شنبه شیراز را ترک خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار