سید حسن میرعماد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: احداث آزمایشگاه مرجع گیاه‌پزشکی از نیازهای استان سمنان است که نیاز به تأمین اعتبارات لازم و توجه سازمان پدافند غیرعامل کشور دارد.
کد خبر: ۷۹۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵ 05 November 2019

به گزارش تابناک سمنان: سید حسن میرعماد در نشستی با مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان و معاون امور سلامت و جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند «پدافند غیرعامل یک اصل خواهد بود برای همیشه و مختص یک مقطع خاص نیست».
وی با اشاره به کارگروه‌های تخصصی جهاد کشاورزی در حوزه پدافند غیرعامل گفت: این کارگروه‌ها در پنج سال اخیر به شکل کاملاً فعال به موضوعات پدافندی به‌ویژه حوزه زیستی پرداخته‌اند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان داشت: جلسات کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل در جهاد کشاورزی استان سمنان به‌طور مرتب برگزار می‌شود.
میرعماد خاطرنشان کرد: در حال حاضر اجرا و تکمیل فیبر نوری برای تأمین امنیت شبکه در شهرستان‌های مختلف استان در دست اقدام است.
وی بیان داشت: تهدیدات مختلف و گوناگونی در حوزه کشاورزی شناسایی‌شده است و راهکارها و برنامه‌های عملیاتی در برخورد با آن‌ها تدوین‌شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه ورود نهاده‌ها، بذر، کود، سم، نهال بدون لیبل به استان سمنان نخواهیم داشت گفت: سه کمیته نهال، بذر و گیاه‌پزشکی به‌صورت فعال و به‌طور مرتب و دقیق بر ورود محموله‌های کود، سم، بذر و نهال نظارت دارند.
میرعماد بیان داشت: تهیه و تدوین دستورالعمل پایش و نظارت بر نهاده‌های کشاورزی و نظارت مستمر بر نحوه توزیع استفاده از سموم انجام‌شده است.
وی نصب دوربین در آزمایشگاه‌های حساس دامپزشکی و برقراری ارتباطات بسیار مطلوب با راه و ترابری، نیروی انتظامی و اداره اماکن برای جلوگیری از ورود محموله‌های آلوده‌تر استان‌های هم‌جوار را از دیگر اقدامات پدافندی سازمان جهاد کشاورزی در حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ایجاد مولد برق اضطراری در این سازمان بیان داشت: از سیستم‌های ایمنی و‌ حفاظتی مطمئن در حوزه فناوری و اطلاعات در این سازمان به‌کارگیری شده است.
میرعماد از دیگر اقدامات انجام‌شده را تهیه و تکمیل شناسنامه مراکز و زیرساخت‌های بخش کشاورزی به تعداد ۲۸ زیرساخت مهم عنوان کرد.
وی گفت: احداث پست قرنطینه گیاهی در جاده‌های مواصلاتی استان سمنان برای جلوگیری از ورود محموله‌های فاقد گواهی به استان با جدیت دنبال می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در حوزه حفظ نباتات ۱۰ ورودی در استان وجود دارد که در صورت تأمین اعتبار این آمادگی را داریم که مراکز بازرسی و پست قرنطینه را در این ۱۰ نقطه ورودی استقرار کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار