فرماندار هندیجان با اشاره به ساحلی بودن این شهرستان گفت: با توجه به اینکه طرح توسعه ساحل هندیجان در دستور کار قرار دارد، تاسیس و فعالیت پایگاه امداد و نجات ساحلی هلال احمر در این منطقه یک نیاز ضروری است.
کد خبر: ۷۹۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 05 November 2019

علی بویری با اشاره به بازدید انجام شده تیم های کارشناسی از نوار ساحلی شهرستان هندیجان به منظور بررسی ایجاد پایگاه امدادی اظهار داشت: ایجاد پایگاه امداد و نجات ساحلی در هندیجان می تواند به توسعه زیرساخت های گردشگری این شهرستان کمک کند.

وی ادامه داد: شهرستان هندیجان در کرانه خلیج فارس قرار دارد، اما علیرغم موقعیت استراتژیک و گردشگری، این شهرستان فاقد هرگونه امکانات امداد و نجات ساحلی و نجات غریق ساحلی است.

بویری با تاکید بر اینکه بیش از پنج هزار صیاد در این شهرستان فعالیت می کنند، افزود: این شهرستان به عنوان یکی از مسیرهای تجاری ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس است که به واسطه وجود ساحل و اسکه بحرکان در ردیف مناطق مهم و استراتژیک در جذب گردشگر محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: از این رو ایجاد پایگاه امداد و نجات ساحلی در این شهرستان بسیار حائز اهمیت است و وجود پایگاههای ناجی، تضمینی برای سلامت شهروندان و مسافران خواهد بود تا در صورت بروز هر گونه حادثه در کمترین زمان ممکن خدمات امداد و نجات به حادثه دیدگان ارائه شود.

فرماندار هندیجان تصریح کرد: این درحالی است که نبود امکانات و پایگاههای امداد و نجات ساحلی و نجات غریق می تواند خسارت جانی و ضرر مالی جبران ناپذیری برای مردم ساحل نشین این منطقه و گردشگران رقم بزند.

بر اساس این گزارش، در شهرستان هندیجان ۲ پایگاه امداد و نجات جاده ای فعالیت می کنند، که دارای ساختمان مستقل هستند.

بندر صیادی بحرکان در مجاورت خلیج فارس از توابع شهرستان هندیجان در ۱۳ کیلومتری این شهر واقع شده است. این بندر در حال حاضر با داشتن ۲۵۴ شناور یکی از مهمترین بنادر صیادی استان خوزستان به شمار می آید.

بندر سجافی هندیجان نیز یکی دیگر از بنادر مهم تجاری و صیادی خوزستان است که در ۳۰ کیلومتری شهر هندیجان در کرانه شمال خلیج فارس واقع شده است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: هندیجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار