مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: سال گذشته پیشنهاد راه‌اندازی ۱۵۰ سایت تلفن‌ همراه در روستاهای خوزستان برای تحت پوشش قراردادن اینترنت آنها به وزیر ارتباطات داده‌ شد که تاکنون ۷۰ سایت برای پوشش اینترنت۲G و ۳G حدود ۳۰۰روستا راه‌اندازی شده‌است.
کد خبر: ۷۹۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴ 03 November 2019

علی صالح نساج شامگاه شنبه در نشست خبری با رسانه‌ها در محل نمایشگاه الکامپ اهواز بیان کرد: نمایشگاه الکامپ در حوزه دولت الکترونیک و استارتاپ‌ها در مدت چهار روز برگزار میشود که هدف آن تعامل سازنده بین بخش خصوصی و دولت در راستای گسترش خدمات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی ادامه داد: برای حمایت از شرکت‌های استارتاپی طرح "ایران نوآفرین" را اجرا میکنیم که شامل ۶ قسمت حمایتی است و قسمت نخست آن حمایت از شرکت های نوپای استارتاپی است که به آنها وام یکهزار و ۵۰۰ میلیون ریالی با بازپرداخت چهار درصد تعلق میگیرد.

صالح نساج ادامه داد: یکی دیگر از طرحها، حمایت از شتاب دهندهها است که میتوانند از وزارت ارتباطات وام ۱۰ میلیارد ریالی با تنفس یکساله و سود ۱۰ درصد دریافت کنند.

وی ادامه داد: پلتفرم های کسب و کار (فروشگاه ها و شرکت های خدمات رسان الکترونیک) نیز از دیگر طرحهای حمایتی است که شرکتهای این حوزه میتوانند از وام ۳۰ میلیارد ریالی با تنفس یکساله و سود ۱۰ درصد استفاده کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: حمایت از اصناف مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات دیگر مورد است که مطابق آن مغازه و شرکت‌های خواستار جذب نیرو را با وام تا سقف یکهزار و ۶۰۰ میلیون ریال با بهره چهار درصد حمایت میکنیم.

وی افزود: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان تاکنون حدود ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب طرحهای اشتغال فراگیر و چهارهزار و ۷۰۰ میلیون ریال در قالب طرحهای اشتغالزایی روستایی پرداخت کرده است.

صالح نساج در بخشی دیگر بیان کرد: در مراسم پیاده روی اربعین برای رفاه حال زائران حسینی و عدم بروز مشکل در اینترنت و تلفن همراه تعداد ۱۳ سایت سیار را به صورت ثابت تبدیل و در مرزها نصب کردیم، به دلیل تراکم جمعیت ۱۴ سایت سیار نیز بکارگیری شد و در مجموع ۲۷ سایت تکنولوژی ۲G، ۳G و ۴G را ارائه دادیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار