مدیرکل پزشکی قانونی ایلام گفت:از مجموع ۲۲ فوتی امسال بر اثر غرق شدگی ۱۸ نفر مرد و چهار نفر زن بودند.
کد خبر: ۷۹۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 03 November 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهدی علیزاده مهاجر اظهار داشت : ۲۲ نفر در ۶ ماهه نخست امسال بر اثر غرق شدگی در این استان جان خود را از دست دادند.

وی یادآور شد: در ۶ ماهه نخست سالجاری بیشترین آمار تلفات غرق‌ شدگی در استان مربوط به رودخانه‌ها و سدها بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی ایلام اضافه کرد: همچنین در این مدت ۲ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن و ۲ مورد نیز بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند.

علیزاده مهاجر، بی احتیاطی شهروندان را عامل وقوع این حوادث ناگوار بیان کرد و گفت: در حالیکه اطلاع‌رسانی در این خصوص به صورت گسترده انجام می‌شود اما باز هم مردم جوانب احتیاط را رعایت نمی‌کنند.

استان ایلام به دلیل کوهستانی بودن، شرایط مناسب آب و هوایی، رودخانه‌های فصلی و دائمی گوناگون و همچنین وجود آبشارها و آبگیرها به عنوان یکی از مناطق پرطرفدار برای ورزش‌های تابستانه به خصوص شنا کردن است و شنا در رودخانه‌ها برای چند لحظه تفریح و ورزش، عمری پشیمانی برای جوانان را به دنبال داشته و آنان را به کام مرگ می‌کشاند.

بسیاری از رودخانه ها با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن و گرفتار گردآب می‌شود بنابراین بر اساس توصیه سازمان پزشکی قانونی افراد باید بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نکنند./م

برچسب ها: غرق ، مرگ ، خفگی ، ایلام ، رودخانه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار