۸۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی شرکت کشت و صنعت کارون برای نخستین بار در کشور به کشت ترکیبی ذرت و نیشکر اختصاص یافت.
کد خبر: ۷۹۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳ 05 November 2019

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون شوشتر با اعلام این خبر گفت: شرکت کشت و صنعت کارون در اقدامی بی نظیر به دنبال اجرای طرح و برنامه های تازه و حمایت از صنعت دامداری و دامپروری کشور اقدام به کشت ترکیبی ذرت و نیشکر در اراضی خود کرده است.

عبدالمجید میرزاپور افزود: این اقدام در راستای استفاده بهینه از فرصت های پیش رو و تولید علوفه چاپر با مشارکت بخش خصوصی در ۸۰۰ هکتار از اراضی این شرکت انجام  شده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون شوشتر با پیش بینی برداشت ۶۰ تن علوفه از هر هکتار کشت ترکیبی گفت:  ترکیب ذرت و نیشکر علاوه بر صرفه اقتصادی، ضمن حفظ ریشه نیشکر جیره غذائی جدیدی برای دام های شیری و پرواری به شمار می رود.

وی افزود: نیشکر با پروئتین بالا، فیبرمغذی، فسفر، پتاسیم و کلسیم با ترکیب گیاه خوش خوراک ذرت می تواند جایگزین مناسبی برای کاه و یونجه و سایر خوراک های غنی شده صنعتی دامی باشد.

میرزاپور اظهار داشت: علوفه جدید تولید شده را می توان با نام (نیذر چاپر) به دامداری و دام پروری کشور معرفی و در جیره غذایی دام های سبک، سنگین و نیمه سنگین به ثبت رساند.

وی افزود: ترکیب ذرت و نیشکر چه از نظر محصول و چه از نظر ارزش غذایی دارای اهمیت خاصی است و می تواند تحولی بزرگ در تامین اقتصادی علوفه مورد نیاز کشور باشد.

وی ادامه داد: هرسال صدها هکتار از مزارع نیشکر در کشت و صنعت کارون و ۹ شرکت مشابه درخوزستان با صرف هزینه جهت حفظ ریشه به منظور بهره برداری در سال بعد بدون هیچ بازدهی اقتصادی نگهداری می شود این در حالی است که روش جدید(کشت ذرت در کنار نیشکر) می تواند الگویی برای تولید ثروت، اشتغال و خودکفایی در تامین خوراک دام باشد.

میرزاپور گفت: کشت و صنعت کارون در شمال استان خوزستان و در حومه شوشتر تلاش دارد ضمن تولید شکر و فراورده های جانبی در تامین سایر نیازمندهای مرتبط با صنایع کشاورزی و دامداری نقش مهمی ایفا کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار