سازمان اتوبوسرانی شهرداری آبادان با بدهی ۱۵۰ میلیارد ریالی در آستانه ورشکستگی و تعطیلی قرار گرفته‌است.
کد خبر: ۷۹۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹ 05 November 2019

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری آبادان با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی شهرداری آبادان در تمام ایام و ساعات شبانه روز به خصوص در تعطیلات و مناسبت های ملی و مذهبی به شهروندان خدمت رسانی می کند گفت: این سازمان به دلیل بدهی سنگین مالی قادر به ادامه فعالیت نیست.

حمزه بغلانی با اعلام تجهیز اتوبوسرانی آبادان به سامانه سرمایشی و ساخت ایستگاه مکانیزه به منظور رفاه حال شهروندان افزود: با وجود تلاش شبانه روزی کارکنان اتوبوسرانی ، بدهی ۱۵۰ میلیاد ریالی که میراث شوم به جا مانده از گذشته است روند فعالیت این سازمان را با مشکل جدی مواجه کرده است.حسابهای بانکی این سازمان از سوی طلبکاران مسدود شده و در حال برداشت است. تنها در آمد ناچیز اتوبوسرانی آبادان از محل فروش بلیت و حمل مسافر بوده که جوابگوی هزینه‌های سنگین یدکی، گازوئیل، لاستیک و  روغن اتوبوس ها نیست.

 وی تصریح کرد: اگر مسئولان ذیربط به صورت عاجل برای حل بدهی این سازمان چاره اندیشی نکنند و این سازمان را از بحران مالی خارج نکنند، ادامه سرویس دهی و خدمات رسانی به شهروندان امکان پذیر نخواهد بود.

بغلانی اظهار داشت: اجرائیه های صادره علیه این سازمان باعث انسداد حساب های بانکی اتوبوسرانی آبادان شده است این در حالی است که روزانه باید یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به رانندگان اتوبوس ها پرداخت شود و هر اتوبوس نیز روزانه ۱۵۰ لیتر گازوئیل نیاز دارد.

شهردار آبادان نیز گفت: بدهی ۱۵۰ میلیارد ریالی تا حدود زیادی فعالیت های سازمان اتوبوسرانی این شهرداری را مختل کرده است.

حسین حمیدپور اظهار داشت: این بدهی بیشتر مربوط به خرید لوازم یدکی و تامین سوخت است. در صورت تامین نشدن اعتبار لازم فعالیت اتوبوسرانی آبادان بزودی متوقف خواهد شد.

وی افزود: طلبکاران اتوبوسرانی آبادان تمام حساب های بانکی این سازمان را مسدود کرده اند و واحدهای فروش یدکی در سطح شهر آبادان نیز حاضر به همکاری با این سازمان به صورت فروش قرضی نیستند.

۵۱ دستگاه اتوبوس و ۲۳ دستگاه مینی بوس به شهروندان آبادانی خدمت رسانی می کنند. روزانه حدود ۱۸ هزار نفر به وسیله اتوبوس های واحد در آبادان جا به جا می شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار