استان کهگیلویه و بویراحمد خاطره خوشی از سفر وزرایی که ماندگاری آنان در دولت لرزان است ، ندارند! سال گذشته وزیر بهداشت پس از تعویق و تاخیرهای زیاد بالاخره وارد کهگیلویه و بویراحمد شد و قول های فراوان و تا حدودی عجیب داد اما گویا وی چند هفته قبل استعفا داده بود و منتظر بود پس از پایان سفر کهگیلویه و بویراحمد خود با وزارت بهداشت خداحافظی کند و وعده هایی هم که داده بود را مشخص نبود چه کسی باید اجابت کند!
کد خبر: ۷۹۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۳ 03 November 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تیرماه امسال ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد پس از دیدار خود با معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد که رئیس جمهور از وزرا خواسته است که به صورت ویژه در جهت کمک به جبران توسعه نیافتگی کهگیلویه و بویراحمد ، با مسئولین این استان همکاری داشته باشند و از همان موقع اعلام شد که در ادامه کار و روزهای پیش رو شاهد ترافیک ورود وزرا و همراهانشان به استان خواهیم بود.
در واقع باید گفت از آن روز تاکنون به معنای واقعی ، ترافیکی از حضور هیئت هایی در سطح وزیر یا معاونین وزرا وارد کهگیلویه و بویراحمد شده اند و تا حدودی می توان امیدوار بود که این تحرکات نهایتا به نتیجه برسد و خروجی های خوبی برای محرومیت زدایی هم داشته باشد.
به عنوان مثال یکی از سفرهای خوب و امیدوار کننده مربوط به سفر وزیر نیرو به استان بود که در بخش های محروم و مشکلدار استان مانند کهگیلویه و گچساران نوید بخش تحرکات جدی در پروژه های این وزارت خانه در استان بوده است.
روز پنج شنبه هفته گذشته اما یک سفر از سوی یکی از اعضای کابینه دولت به استان ( شهرستان بویراحمد) صورت گرفت که مشخص نشد دلیل این سفر چه بود؟
کلاه گشاد وزیر بر سر کهگیلویه و بویراحمد و رئیس جمهور!؟
 
وزیر کشاورزی در سفری نصف روزه ! از سمت استان فارس وارد شهرستان بویراحمد شد و از سمت پاتاوه به سوی اصفهان رفت! سفری که خروجی چندانی برای استان به همراه نداشت!
حجتی که هفته گذشته بحث استعفایش بسیار جدی شده بود گویا سفری به استان فارس داشت که قرار بود پس از آن به استان اصفهان برود اما در این بین تصمیم گرفت که با انتخاب مسیر زمینی سری به شهرستان بویراحمد بزند و ضمن بازدید از چند طرح ، سیاحتی هم از غار ده شیخ داشته باشد و از همان طرف به سمت اصفهان سفر خود را ادامه دهد!
به نظر می رسد وزیر کشاورزی که بنابر سخن جهانگیری و بر اساس تصمیم رئیس جمهور که وزرا را مکلف حضور در کهگیلویه و بویراحمد کرده بود ، به زعم خود سفرش به کهگیلویه و بویراحمد را انجام داده است و احتمالا گزارشی مفصل هم به رئیس جمهور ارائه خواهد داد!
اما محمود حجتی باید بداند که در راهبرد کلان توسعه استان تا فعلا کشاورزی حرف اول را می زند و بخش های کشاورزی استان بیشتر در محدوده شهرستان های ، چرام ، گچساران ، باشت و کهگیلویه است که در این چهار شهرستان دشت های وسیعی وجود دارد و پتانسیل واقعی کشاورزی استان محسوب می شوند پس حجتی حق ندارد در هیئت دولت گزارشی مبنی بر سفر خود به کهگیلویه و بویراحمد به عنوان آنچه که دولت از وزرا خواسته است ، ارائه دهد.
از طرف دیگر استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم به این نکته توجه داشته باشد که برای مردم استان پذیرفتنی نیست که وزرا بخواهند فرصت هایی که بنابر تاکید رئیس جمهور و معاون اول وی برای کهگیلویه و بویراحمد تدارک دیده شده است با سفرهای سیاحتی مانند آنچه که حجتی انجام داد ، تمام شود.
ضمن اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطره خوشی از سفر وزرایی که ماندگاری آنان در دولت لرزان است ، ندارند! سال گذشته وزیر بهداشت پس از تعویق و تاخیرهای زیاد بالاخره وارد کهگیلویه و بویراحمد شد و قول های فراوان و تا حدودی عجیب داد اما گویا وی چند هفته قبل استعفا داده بود و منتظر بود پس از پایان سفر کهگیلویه و بویراحمد خود با وزارت بهداشت خداحافظی کند و وعده هایی هم که داده بود را مشخص نبود چه کسی باید اجابت کند! 
حال سفر وزیر جهاد هم تا حدودی خاطره قاضی زاده هاشمی را تداعی می کند و این شائبه را ایجاد می کند که شاید حجتی هم خود را رفتنی می بیند و در این روزهای آخر هوس کرده است سیاحتی به برخی استان ها داشته باشد و پس از برگشت به تهران در تدارک کناره گیری باشد!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بویر احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
ای......
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار