مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: ما کشوری هستیم که به دانش بومی نیاز داریم و باید از انواع دانش ها حمایت کنیم چرا که جوانان ایرانی ثابت کردند با اراده قوی می توانند علمی را به کشور وارد و آن را بومی سازی کنند.
کد خبر: ۷۹۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ 01 November 2019

کیامرث حاجی زاده در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه الکامپ و دستاوردهای الکترونیک دولت با تاکید بر لزوم تبلیغات میدانی بیشتر در این نمایشگاه اظهار داشت: وجود این فرصت برای شرکت های دانش بنیان، نخبگان و مخترعین ما برای به نمایش گذاشتن دستاوردهای خود در این نمایشگاه بسیار عالی است اما انتظارمان این است که استقبال بیشتری صورت بگیرد.

وی افزود: قطعا کشور ما یکی از کشورهای پیشرو در عرصه ارتباطات و فناوری است همچنین در بحث نانو نیز یکی از کشورهای اول در آسیا محسوب می شود. انتظار این است که سیستم دولتی مان نیز به سوی الکترونیکی شدن پیش برود. از جمله مشکلات اساسی ما عدم خدمات رسانی زمانمند به مردم و الکترونیکی نشدن روابط مردم با دولت است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان عنوان کرد: دولت بر روی مبحث دولت الکترونیک دست گذاشته است و در همین راستا نیز کارهای خوبی انجام شده اما من فکر می‌کنم لازم است تا بیشتر کار شود تا این ارتباطات قوی‌تر شود. گاهی از یک روستا برای نامه‌ای مستقیم به دفتر مدیری می‌آیند؛ واقعیت این است که این حرکت باید از میان برود چرا که دسترسی آزاد به اطلاعات از جمله حقوق شهروندی است و در کشور مردم سالاری مانند جمهوری اسلامی این امر وجود دارد همچنین در دولت آقای رئیس جمهور و در استان ما استاندار بر این موضوع تاکید دارد.

وی ادامه داد: دستگاه های ما که در زمینه الکترونیکی شدن ارتباط مردم با مسئولان فعالیت دارند باید مقداری با جدیت بیشتری کار و ورود کنند تا دولت الکترونیک در استان ما به صورت عملی و نه تئوری پیاده سازی کنند.

حاجی زاده تصریح کرد: از مزایای دیگر دولت الکترونیک شفاف سازی اطلاعات است. در بحث مناقصات، استخدام‌ها و حتی آگهی ها باعث می‌شود تا شائبه‌ای به وجود نیاید چرا که همه چیز سیستمی است. در جریان پرداخت خسارات سیل استان یکی از کارهایی که انجام شد سامانه سجا بود؛ این واقعیت وجود دارد که مقداری مشکل و کندی در سامانه موجود بود اما در استان خوزستان بالای 24 هزار پرونده وجود داشت که اگر قرار بود خارج از حوزه الکترونیک و به صورت دستی به آن ها رسیدگی شود شاید یکسال طول می کشید اما همین امر الکترونیکی بودن باعث سرعت بخشی به کار شد.

وی تاکید کرد: تمام این کارها حاکی از این بود تا ما مسئولان به الکترونیکی شدن امور بیشتر تاکید کنیم و هم خدمات را سریعتر و بروزتر به مردم ارائه کنیم. مطلب دیگر این است که ما کشوری هستیم که به دانش بومی نیاز داریم و باید از آن نوع دانش ها حمایت کنیم چرا که جوانان ایرانی ثابت کردند هر وقت که اراده کنند می تواند علمی را به کشور وارد و آن را بومی سازی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان عنوان کرد: در سازمان های دولتی استان بسیاری از کارهایمان را با استفاده از کارهای الکترونیکی انجام می دهیم اما هنوز ایده آل نیست یعنی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌اییم. همکاران ما در استان باید به این امر نیز توجه کنند. انتظار ما از وزارت ارتباطات و فناوری این است تا به این مسئله در استان خوزستان کمک کنند چرا که استان خوزستان استانی است که همه جایگاه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی در کشور شناخته شده و استانی منحصر به فرد است لذا لازم است که زیر ساخت ها در استان مطلوب تر تهیه شود.

وی افزود: لازم است تا سیستم ارتباطی مان با مردم مطلوب تر باشد چرا که این پذیرفته نیست که در استان خوزستان نقاط کور داشته باشیم و در حوادث و بحران های طبیعی و غیر طبیعی نتوانند ارتباط برقرار کنند. در عصر تکنولوژی و پیشگامی ما در بحث ارتباطات این عقب ماندگی پذیرفته نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار