غلامعباس دیناروند؛فعال حوزه سلامت
کد خبر: ۷۹۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴ 01 November 2019

موضوعات مختلفی پیرامون بحث توریسم پزشکی در خوزستان مطرح است و برخی از مباحث باید مورد نقد و بررسی قرار گیرد و با نگاه آکادمیک به گردشگری سلامت و با ابزار پژوهش و فناوری بسیاری از مشکلات این حوزه ارزآور را شناسایی کرد و به حل اصولی آنها اقدام نمود، بی شک پیشرفته هایی که در این حوزه بدست آمده است؛ نشان از وجود تلاشی پیگیر برای ساماندهی این توانمندی استان خوزستان و ایجاد راهکار‌هایی جهت کسب درآمد بیشتر برای خوزستان خواهد بود.

هر چند تاکنون به شکل مطلوب نتوانسته‎اند از ظرفیت های توریسم پزشکی استان بهره کافی ببرند، ولی قطعا مسئولین درک کرده اند که، باید در این صنعت پردرآمد تدبیری بیاندیشند و از بی‌برنامگی خارج شوند و از این راه منبع درآمد پایداری به دست آورند برای حل مشکلات بهداشتی و درمانی و ارتقای خدمات سلامت محور خوزستان.

باید متذکر شد؛خیل عظمیمی از گردشگران سلامت که از کشور‌های همجوار به ویژه کشور عراق وارد ایران می‌شوند به علت کیفیت مطلوب درمان و هزینه‌های معقول این خدمات، ایران را بعنوان مقصد اصلی خود برای تشخیص و درمان در نظر می‌گیرند،از این میان استان خوزستان بدلیل موقعیت استراتژیک محل ورود بسیاری از گردشگران به کشور ایران می باشد.

نباید اجازه داد این فرصت که می‌تواند یکی از پایه‌های اصلی درآمدزایی استان باشد از دست برود! همه در این زمینه وظایفی دارند که باید به آن عمل شود،یکی از ماموریت های دانشگاههای استان می تواند نگاه کارشناسانه با ابزار پژوهش و فناوری به این حوزه ی پردرامد باشد،دانشگاه علاوه بر تعریف اولویت های پژوهشی برای این حوزه باید به تقویت شرکت های دانش بنیان با محوریت گردشگری سلامت و همچنین ترویج رخدادهای فناورانه مانند استارتاپ های توریسم پزشکی بپردازند،بی شک نگاه عالمانه ی دانشگاهیان به این حوزه سبب عملیاتی شدن بسیاری از ایده های دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاههای استان میشود و علاوه بر کارافرینی سبب دستیابی به منبع ارزآور پایداری در استان میشود.

با تبین نقشه راهی به عنوان مسیر سلامت در استان و تامین بایسته های ابتدایی از جمله امنیت و خدمات نخستین برای آنان، خوزستان در سالیان آتی به عنوان برند گردشگری سلامت در کشور معرفی خواهد شد البته در صورت همکاری مسئولین استانی با دانشگاه و اعتباربخشی به پژوهش ها و ایده های دانشگاهیان، کیفیت و کمیت در این حوزه رشد و گسترش چشمگیر خواهد داشت.

از جمله پیامدهای همکاری حوزه های پژوهش و فناوری با صنعت گردشگری سلامت خوزستان آن خواهد بود که؛ این ظرفیتی که به صورت بالقوه در استان نهفته است با این همدلی و هم افزایی سبب میشود آن را بالفعل کند.
مسئولین ارشد استانی باید.

گردشگری را به عنوان محور اول توسعه استان معرفی نمایند و با حمایت از این حوزه به فکر رونق گردشگری سلامت خوزستان باشند که بعد از گردشگری معنوی اربعین که مورد تاکید مقامات کشوری و مسئولین استانی قرار گرفته، گردشگری سلامت بخشی از صنعت توریسم معرفی شود که برنامه‌ریزی برای رونق آن انجام شود البته در کنار استقبال از ایده های پژوهشی و فناورانه دانشگاهیان که می تواند راهگشایی بی بدیل باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار