رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی گفت: تاکنون به ۸۶ کشور دنیا ورزش زورخانه‌ای را معرفی کرده و آموزش داده‌ایم.
کد خبر: ۷۹۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 01 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مجتبی جوهری در حاشیه افتتاح زورخانه شهید دکامی قصرشیرین که (9 آبان) با حضور وزیر ورزش و جوانان، استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولین استان برگزار شد، در گفت و گو با ایسنا به وجود 920 زورخانه فعال در سطح کشور اشاره کرد و گفت: درحال حاضر هم 50 تا 60 پروژه  احداث زورخانه در استان‌های مختلف داریم. 

وی اضافه کرد: توسعه ورزش زورخانه‌ای در سطح کشور بگونه‌ای است که بصورت میانگین در هر هفته یک یا دو زورخانه افتتاح می‌شود. 

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای در ادامه تلاش برای گرایش جوانان به سمت این رشته را از برنامه های مورد توجه این فدراسیون اعلام کرد و گفت: از آنجایی که آئین نامه‌ها، ضوابط و مقرراتی که از گذشته براین ورزش حاکم بوده، سنتی و سلیقه‌ای است، بنابراین آن را به شکلی علمی درآورده و بروزرسانی کرده‌ایم تا برای قشر نوجوان و جوان جذابیت داشته باشد. 

وی افزود: از چندی پیش به منظور آشناسازی و کشف استعدادهای جدید کارهای خوبی را در سطح مدارس کشور آغاز کرده‌ایم که خوشبختانه با استقبال خوب دانش آموزان و جوانان هم مواجه شده است. 

جوهری تصریح کرد: طی دو سال گذشته مسابقات زورخانه ای را بصورت منظم در کشور برگزار کرده‌ایم که این مسئله باعث ایجاد انگیزه برای ورود جوانان به این رشته می‌شود. 

وی از برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات دانش آموزی ورزش زورخانه ای در کشور خبرداد و گفت: علاوه براین در حوزه دانشجویی، کارگری، کارمندی و نیروهای مسلح نیز برای ترویج ورزش زورخانه‌ای فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌ایم. 

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای در ادامه به فعالیت‌های انجام گرفته برای توسعه این رشته بین کشورهای دیگر اشاره کرد و افزود: تاکنون این رشته را به 86 کشور معرفی کرده و آموزش‌هایی به آنها داده‌ایم و 30 کشور در مسابقات ما بصورت فعال حضور دارند.  

زورخانه شهید حمدالله دکامی قصرشیرین با مساحت 550 متر و صرف یک میلیارد و 580 میلیون تومان اعتبار ساخته شده است.

 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار