فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از کسب رتبه اول این یگان در ارزیابی عملکرد یگان‎های میراث فرهنگی سراسر کشور خبر داد و گفت: همه تلاش خود را به کار خواهیم بست تا بتوانیم به پیشتازی خود در کشور ادامه دهیم.
کد خبر: ۷۹۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷ 31 October 2019

سرهنگ رامین مکناوی امروز چهارشنبه هشتم آبان‎ماه 98 با اعلام این خبر گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان در ارزیابی عملکرد شش ماه دوم سال 97 که از سوی وزارت میراث فرهنگی کشور صورت گرفت، موفق شد در میان 31 استان مقام سوم را کسب کند و در همان مقطع این قول را دادیم تا با تلاش بیشتر، در ارزیابی عملکرد شش ماه اول سال 98 با ارتقاء رتبه خود در جایگاه اول قرار بگیریم که خوشبختانه با تلاش همه همکاران در یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان، مدیرکل میراث فرهنگی استان، رؤسای ادارات میراث فرهنگی شهرستان‎های تابع و نیز دوستداران میراث فرهنگی و تعامل میان این افراد به این هدف نائل شدیم.

او با بیان اینکه یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان موفق شد در میان 31 استان با کسب امتیاز 75/89 در جایگاه نخست قرار گیرد افزود: پس از خوزستان، یگان‎های حفاظت استان‎های اصفهان و همدان پائین‎تر از خوزستان در رده‎های بعدی جای گرفتند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان عنوان کرد: استان خوزستان ظرفیت‎های غنی‎ای در حوزه‎های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جمله سه اثر ثبت جهانی دارد که این موضوع همواره کار همکاران ما در یگان حفاظت را مشکل‎تر می‎کند که در این راستا ما سعی می‎کنیم با برگزاری دوره‎های آموزشی مستمر برای کارکنان یگان حفاظت، منهدم و متلاشی کردن باندهای حفار غیرمجاز، از وقوع جرائم در حوزه مواریث فرهنگی و موزه‎ها جلوگیری کنیم.

او تصریح کرد: در ماه‎های گذشته تعاملات سازنده‎ای با دوستداران و انجمن‎های میراث فرهنگی و آموزش و پرورش داشتیم و حتی در این میان دانش‎آموزان را به عنوان میراث‎بانان اصلی و افتخاری یگان حفاظت استان معرفی کردیم که این این اقدامات نیز در کسب رتبه نخست برای استان اثرگذار بودند.

مکناوی با تأکید بر فعالیت در بخش آموزش کارکنان یگان حفاظت استان بیان کرد: طی ماه‎های گذشته این دوره‎ها را به خوبی در سطح استان برگزار کردیم و با تعاملی که با عوامل انتظامی و دادگستری و سایر یگان‎های حفاظتی در حوزه‎های منابع طبیعی و کشاورزی داشتیم توانستیم بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذاریم و حائز رتبه نخست کشور شویم که به نوبه خود این موفقیت را به همه همکارانم در حوزه یگان حفاظت و اداره‎کل میراث فرهنگی استان تبریک می‎گویم .

او کسب این رتبه را باوجود استان‎هایی همچون همدان، فارس و اصفهان که دارای آثار تاریخی متعدد و گردشگران خارجی زیاد هستند بسیار سخت و با ارزش دانست و گفت: همه تلاش خود را خواهیم کرد تا با یاری خدا و همکاری مدیرکل میراث فرهنگی و معاونان وی و نیز رؤسای ادارات میراث فرهنگی شهرستان‎ها، این رتبه را حفظ کنیم.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان در ادامه به برخی عملکردهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: ما در شش ماه نخست سال 98، 46 حفار غیرمجاز را در قالب بیش از 10 باند در شهرستان‎های مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و چند شهرستان دیگر متلاشی و دستگیر کردیم.

او ادامه داد: در این مدت؛ 258 شیء تاریخی و 9 دستگاه فلزیاب نیز از سوداگران آثار تاریخی کشف و ضبط و 45 پرونده قضایی نیز برای این سوداگران تشکیل شد.

مکناوی، 220هزار و 78 مورد سرکشی از آثار تاریخی و 50 مورد جلوگیری از تخریب این آثار، 17هزار و 822 مورد تذکر، برگزاری سه‎هزار و 278 مورد جلسه با دهیاران و شوراها که بخش عظیمی از آثار تاریخی و فرهنگی در اختیار آن‎ها است، دو هزار و 93 مورد تعامل با نیروی انتظامی که یکی از ارکان اصلی پشتیبانی یگان حفاظت در اجرای مأموریت‎ها است، 37 مورد تأمین امنیت نمایشگاه‎های حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، 128 مورد تعامل با انجمن‎های دوستداران میراث فرهنگی، هشت مورد حفاظت از محل‎های کاوش، 48 مورد کسب اخبار تلفنی از جرائم میراث فرهنگی و اعزام نیرو به منظور رسیدگی و صدور 116 مورد اخطاریه مؤثر و 37 مورد اخطاریه غیرمؤثر را از دیگر اقدامات یگان حفاظت میراث فرهنگی استان در شش ماه نخست 98 برشمرد.

او تأکید کرد: نیاز است تا در حوزه فرآهم آوردن تجهیزات خودرویی، موتوری و نیز تجهیزات دفاع شخصی که نیاز یگان حفاظت میراث فرهنگی است، توجه بیشتری از سوی مدیرکل میراث فرهنگی استان صورت گیرد تا بتوانیم همچنان به پیشتازی خود در سطح کشور ادامه دهیم.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار