عالمی‌نیسی تصریح کرد: سال گذشته عنوان کردم که مشکل آبگرفتگی ظرف ۷۲ ساعت رفع می‌شود که کمتر از این مدت مشکل حل شد. اکنون نیز عنوان می‌کنم تا دو روز آینده آبگرفتگی منطقه کمپلو باید رفع شود و در غیر این صورت، شهرداری و مدیرعامل آبفا اهواز باید پاسخگوی مردم و قانون باشند.
کد خبر: ۷۹۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 30 October 2019

جمال عالمی‌نیسی در حاشیه بازدید از وضعیت آبگرفتگی در منطقه کمپلو، درجمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته خیابان انقلاب کمپلو دچار آبگرفتگی شدید شده بود و آب حتی وارد منازل شد اما امسال با احداث شبکه فاضلاب با وجود بارندگی ۶۰ میلیمتری در مدت زمان کم در اهواز، وضعیت کمپلو بهتر شده است.

به گزارش"تابناک" وی افزود: اقدامات دیگری نیز در حال انجام است که با این اقدامات و اتصالات شبکه در منطقه گلستان، کل کمپلوی جنوبی و شمالی از آبگرفتگی نجات می‌یابد. در حال حاضر از کار در منطقه کمپلو تنها نصب پمپ باقی مانده تا از این وضعیت خارج شود.

عالمی‌نیسی با اشاره به اثرگذاری اجرای این پروژه در کمپلو، بیان کرد: این پروژه با بارندگی ۶۰ میلیمتر اهواز تست شده است. سال گذشته با بارندگی ۴۰ میلیمتر منطقه کمپلو کاملا دچار آبگرفتگی و حتی آب وارد منازل مردم شد اما اکنون شاهد خشکی منطقه کمپلو هستیم.

فرماندار اهواز در خصوص وضعیت خیابان زکی‌زاده و زینب شمالی در کمپلو، گفت: امسال بارندگی ۶۰ میلیمتری داشتیم و آبگرفتگی شاید یک‌سوم سال گذشته و بسیار کمتر بود.

عالمی‌نیسی تصریح کرد: سال گذشته عنوان کردم که مشکل آبگرفتگی ظرف ۷۲ ساعت رفع می‌شود که کمتر از این مدت مشکل حل شد. اکنون نیز عنوان می‌کنم تا دو روز آینده آبگرفتگی منطقه کمپلو باید رفع شود و در غیر این صورت، شهرداری و مدیرعامل آبفا اهواز باید پاسخگوی مردم و قانون باشند.

در ادامه عبدالرضا سعیدی‌نیا قائم‌مقام شهردار اهواز نیز اظهار کرد: با وجود اینکه میزان بارندگی‌های روزهای اخیر حدود ۶۰ میلیمتر و جمع‌آوری این میزان بارندگی در کمتر از هشت ساعت غیرممکن بود اما با توجه به تعامل بین شهرداری و آبفا اهواز کار به نحو مطلوبی انجام شد.

وی با اشاره به ادامه آبگرفتگی‌ در برخی خیابان‌های کمپلو، افزود: به دلیل مشکلی که در ایستگاه پمپ خیابان زکی‌زاده این منطقه وجود داشت، شهرداری اهواز تعهد کرد که در خیابان زکی‌زاده یک پمپ نصب کند که این پمپ امروز تهیه و فردا نصب می‌شود و با نصب این پمپ، حجم آب باقی‌مانده نیز تخلیه می‌شود.

قائم مقام شهردار اهواز گفت: تلاش همه ما این است که مشکلات مردم را به حداقل برسانیم. یکی از مشکلات ما این است که خروجی آب‌های سطحی و فاضلاب از کانال‌های اصلی انجام می‌شود که متولی آن‌ها شرکت آب و فاضلاب است. شرکت آب و فاضلاب در این زمینه همکاری خوبی داشته و خطوط جدیدی در این زمینه احداث کرده است. خط جدیدی نیز در خیابان انقلاب کمپلو کارگزاری شده است که اگر همه ایستگاه‌ها به پمپاژ مدنظر تجهیز شوند، قطعا مشکلات سال گذشته را نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: شهرداری اهواز در راستای آمادگی برای بارندگی‌های آینده، تعامل خوبی با آبفا داشته و لایروبی خطوطی از آب و فاضلاب که بر عهده ما نیستند را انجام داده‌ایم.

سعیدی‌نیا با اشاره به برنامه‌ریزی برای تامین پمپ‌های مورد نیاز برای کلیه ایستگاه‌های پمپاژ، گفت: هیچ ایستگاهی بدون پمپ نخواهیم داشت.

در ادامه بهنام مریدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز نیز اظهار کرد: سال گذشته ایجاد خط جمع‌آوری آب‌های سطحی اجرا شد. واقعیت این است که شرکت آب و فاضلاب متولی جمع‌آوری آب‌های سطحی نیست اما با توجه به تاکید استاندار و فرماندار اهواز، برای ایجاد این خط اقدام کردیم.

وی افزود: خط آب‌های سطحی از سه‌راه خرمشهر به سمت منطقه کمپلو هدایت می‌شود که این خط در هفته گذشته متصل شده است. شرکت آب و فاضلاب یک پمپ نصب کرده و پمپ دیگری در حال نصب است. شهرداری نیز متعهد به خرید پمپ شده است. با راه‌اندازی این پمپ جدید، در بارندگی‌های آینده مشکل آب‌های سطحی منطقه کمپلو کمتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با بیان اینکه تلاش بر این است که این اقدامات ظرف یک هفته به اتمام برسد، گفت: شبکه فاضلاب اهواز به دلیل اینکه تنها برای فاضلاب طراحی شده، توان خروجی تنها ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر بارندگی را دارد.

مریدی گفت: در حال تقویت این شبکه هستیم تا در شرایط بحران جوابگو باشیم اما اینکه تصور کنیم در بارندگی‌های شدید، اهواز دچار مشکل نخواهد شد درست نیست زیرا اکنون بسیاری از خطوط ما دچار مشکل است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز بیان کرد: تمام تلاش ما این است که در بارندگی‌ها از ورود آب به منازل جلوگیری کنیم تا مردم دچا مشکل نشوند. قطعا در این زمینه باید تعاملی بین شهرداری و شرکت آبفا باشد و اینکه شهرداری یا آبفا عنوان کنند که متولی کار نیستند را در کار دخیل نمی‌دانیم و هر جایی بتوانیم به یکدیگر کمک کنیم اقدام خواهیم کرد.

مریدی در خصوص مناطقی که هنوز دچار آبگرفتگی هستند، گفت: به طور مثال در حال حاضر در ورودی اصلی میدان فرودگاه، دچار مشکل هستیم که در صورت نیاز به شهرداری کمک می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار