استاندار خوزستان با بیان اینکه همه مسئولان باید در برابر مردم پاسخگو باشند ،گفت: مسئولان باید با مردم صادق و شفاف باشند، هیچ مسئولی حق ندارند در میان مردم حضور نداشته باشند یا تقصیر را به گردن دیگری بیاندازد.
کد خبر: ۷۹۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ 30 October 2019

غلامرضا شریعتی روز سه شنبه با اشاره به مشکلات پیش آمده در اثر بارش باران در شهر اهواز با تاکید بر این که مسئولان شهر موظف به پاسخگویی به مردم هستند، گفت: شهردار اهواز و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز موظف شدند نقطه به نقطه در مناطق آبگرفته اهواز حضور داشته باشند که البته دیشب در بازدید از مناطق مختلف حضور داشتند.

وی افزود:  مسئولان شهری اهواز باید از پشت تریبون اقدامات یکسال گذشته و کارهایی که شده را توضیح دهند و به رفع کمبودهایی که باید اصلاح و رفع  شوند بپردازند.

استاندار خوزستان تصریح کرد:  اینکه دستگاه ها یک مشکل یا مساله را به هم پاس کاری کنند موجب ناراحتی و عصبانیت مردم می شود، همه در مقابل مردم مسئول و پاسخگوییم و همه باید آنچه شده را بگوییم و مردم را در جریان بگذاریم.

بارش هایی که پیش بینی نشد!

وی  گفت: بارش های روز گذشته نوعی پدیده همرفتی به شمار می رفت که از طرف هواشناسی قابل پیش بینی نبود، پیش از این  اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد که بارش های خوزستان از پانزدهم آبان آغاز می شوند اما ناگهان با توفان تندری و پدیده همرفتی مواجه شدیم و بارش شدیدی ایجاد شد.

شریعتی با بیان اینکه تنها در شهر اهواز ۶۰ میلیمتر بارندگی گزارش شده است گفت:  ۴۰ میلیمتر از این بارندگی تنها در ۲۵ دقیقه رخ داد از این رو در بسیاری از نقاط ابگرفتگی ایجاد شد.

وی با اشاره به مشکلاتی از قبیل قطع برق پس از بارندگی در اهواز گفت:  ۸۰ فیدر از ۳۴۰ فیدر در اهواز قطع شد اما شرکت توزیع برق اهواز، اقدامات سریع و خوبی داشتند و در ساعت ۱۰ شب تقریبا برق تمامی نقاط شهر  به جز ۶ نقطه پایدار شده بود که آن ۶ نقطه نیز ظرف ۲ تا سه ساعت وصل شد.

استاندار خوزستان بیان کرد: پس از باران آبگرفتگی هایی در شهر ایجاد شد که هنوز هم در برخی نقاط این وضعیت وجود دار اما بسیار کمتر شده است.

وی با بیان این که با توجه به حجم بارش ها و حجم آب، ظرف ۲ ساعت ۶ سانتیمتر بارندگی رخ داد گفت: از آنجایی که اهواز شهری مسطح است و زیرساختهای آن نیز با مشکلاتی رو به رو هستند دچار آبگرفتگی در برخی نقاط شدیم.

شریعتی گفت: به شهردای اهواز، شرکت آب و فاضلاب اهواز و دستگاه های اجرایی تاکید کرده ام که باید بتوانند شرایطی را فراهم کنند که پس از بارش ها ۱۲ تا ۲۴ ساعت آب از شهر خارج شود.

وی با بیان این که طی یکسال گذشته کارهای زیرساخت زیادی انجام شده و همچنان نیز در دست اقدام است گفت: همین اقدامات زیرساختی نیز موحب شده تا شرایط شهر اهواز نسبت به سال های گذشته بهتر باشد اما هنوز برخی نقاط  با مشکلات جدی رو به رو هستند.

استاندار خوزستان افزود: در بارش روز گذشته منطقه کوی علوی شرایط بدی داشت،   منطقه پردیس نسبت به قبل بهتر شده بود، منطقه کوی انقلاب و کمپلو بهتر از گذشته بود، در مناطق کوی ۲۲ بهمن و انتهای شهرک دانشگاه با مشکلات جدی رو به رو بود در منطقه سخیریه و خیابان زند مسایلی همچنان به چشم می خورد.

وی گفت: همه کارهای زیر ساختی در این مناطق پیش بینی شده است و الان نیز تمام تلاش ما این است  که بتوانیم ظرف ۲۴ ساعت حجم آب  را از مناطق خارج کنیم  و این کار را تا بهتر شدن شرایط ادامه می دهیم.

به گزارش ایرنا بارش باران از عصر روز دوشنبه در اهواز آغاز شده است و به گفته مدیرکل هواشناسی خوزستان موج های دیگر بارش نیز در راه اهواز هستند، از نخستین دقایق شروع بارندگی تردد در خیابان های شهر اهواز به دلیل آبگرفتگی با مشکل مواجه شد.

نبود کانال های دفع آب های سطحی و بالا زدگی فاضلاب سبب شد تا خیابان های شهر مملو از آب باران و فاضلاب شود که این امر باعث بروز گره های ترافیکی در سطح شهر نیز شد.

در اهواز ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب وجود دارد که حدود ۵۰درصد آن به دلیل جنس بتنی لوله‌ها فرسوده است. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان باتوجه به بارش باران برای اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استان و شهرستان‌ها حالت آماده‌باش اعلام کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار