مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان:
موسوی با بیان انکه فعالیت های مربوط به حقوق کودکان را به شکل تخصصی تر پیگیری خواهیم کرد، از ایجاد مدرسه حقوق کودک ویژه قضات دادگاه های کودک و خانواده با همکاری دبیر کنواسیون حقوق کودک کشور در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۹۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲ 28 October 2019

سیده فرانک موسوی اظهار کرد: کودکان آینده سازان جامعه هر سرزمینی به شمار می روند که توجه به آنها امری ضروری است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان اضافه کرد: طی تفاهم نامه ای میان وزارت کشور و وزارت دادگستری در زمینه حقوق کودک، دبیری کنواسیون حقوق کودک در استان ها به اداره کل امور بانوان واگذار شده است.

وی افزود: در راستای همین امر با ابلاغ استاندار خوزستان و شورای هماهنگی موضوعات مربوط به حقوق کودک به همراه چهار کارگروه ذیل شورای هماهنگی حقوق کودک در استان تشکیل شد و کارگروه ها موظف به پیگیری موضوعات مربوط به کودکان هستند.

وی تصریح کرد: رؤسای کارگروه ها تعیین شده و ضمن دریافت ابلاغ ها، چندین جلسه در راستای حقوق کودک در استان برگزار شد.

وی کودکان را آسیب ‌پذیرترین گروه جامعه انسانی دانست و عنوان کرد: کودکان نخستین کسانی هستند که در معرض هجوم مستقیم انواع فشارها و مشکلات ناشی از زندگی بزرگترها قرار می‌گیرند و آن را تحمل می‌کنند.

دبیر کنوانسیون حقوق کودک در خوزستان با بیان اینکه طی هفته گذشته نشستی با رئیس کل دادگستری خوزستان داشتیم ابراز کرد: فعالیت های مربوط به حقوق کودکان را به شکل تخصصی تر پیگیری خواهیم کرد.

وی از فعالیت اداره کل بهزیستی استان، سازمان های مردم نهاد و هشت دستگاه دیگر در حوزه کودک خبر داد و گفت: طی نشستی که با دستگاه های متولی امر حوزه کودک خواهیم داشت، آنها را ملزم به تنظیم سند حقوق کودک در استان می کنیم و باید گزارشی از فعالیت های خود در این زمینه ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد در هر جلسه یکی از دستگاه ها خلاصه عملکرد کاری خود را ارائه دهد اذعان داشت: احترام به حقوق کودکان یک وظیفه است و در آموزه‌های دینی و اسلامی ما، حقوق کودک مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به اعلام رئیس کل دادگستری استان مبنی بر پیگیری تشکیل دادگاه ویژه اطفال بیان کرد: کارگروه ها موظف به فعالیت های خود هستند و باید خلاصه عملکرد کاری خود را در شورای هماهنگی با حضور رئیس کل دادگستری ارائه دهند.

وی از ایجاد مدرسه حقوق کودک ویژه قضات دادگاه های کودک و خانواده با همکاری دبیر کنواسیون حقوق کودک کشور در استان خبر داد و افزود: این مدرسه با توجه به ظرفیت کنواسیون حقوق کودک در رده ملی و با حضور اساتید برجسته و صاحب نظر در این زمینه تشکیل خواهد شد.

موسوی اظهار داشت: در موضوع سند، در صورتی که دستگاه های متولی امر حقوق کودک در انجام وظایف خود کوتاهی داشته باشند، شورا آنها را ملزم به سازماندهی فعالیت های خود و ارائه گزارش در سطح استان می کند.

وی با یکی دیگر از وظایف شورا را ملموس کردن حقوق کودک در سطح استان برای کودکان و خانواده ها دانست وابراز کرد: همه باید بدانند کودکان حقوقی و منزلتی دارند که باید به شخصیت والای آنها احترام گذاشته شود و به واسطه کودک بودن نباید حقوق آموزشی، قضایی، اجتماعی و فرهنگی آنها ضایع شود و مورد احترام کلیه اقشار مختلف جامعه قرار گیرد.

دبیر کنوانسیون حقوق کودک در خوزستان خاطر نشان کرد: باید فرصتی ایجاد شود تا کودکان مطالبه گر حقوق خود باشند.

وی با اشاره به اینکه در دادگستری استان بخشی به منظور رسیدگی به حقوق کودکان وجود دارد یاد آور شد: تمام دستگاه ها و موضوعات مربوط به کودکان به این بخش ارجاع داده و با ایجاد دادگاه اطفال به طور ویژه و تخصصی حقوق کودکان در این دادگاه رسیدگی می شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار