فعال دانشجویی استان هرمزگان گفت: با اینکه کشتی‌های چینی صیدماهی ترال در سواحل خلیج فارس توقیف شده بودند، اکنون شاهدیم که تعدادی از این کشتی‌ها همچنان در سواحل شرقی استان هرمزگان فعالیت دارند.
کد خبر: ۷۹۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ 28 October 2019

به گزارش تابناک هرمزگان علی احمدی، فعال دانشجویی در گفتگو با دانشجو، در خصوص آخرین وضعیت حضور کشتی‌های چینی صید ترال در سواحل خلیج فارس گفت: با حمایت افراد صاحب قدرت و نفوذ، هنوز هم تعدادی ازکشتی‌های چینی صید ماهی ترال در سواحل خلیج فارس و دریای عمان حضور دارند و صیادان منطقه به وضوح شاهد حضور آنان در این محدوده بوده اند.
احمدی افزود: بعد از ورود سپاه پاسداران و دستور فرمانده وقت کل سپاه و فرمانده نیروی دریایی این ارگان مبنی بر توقیف کشتی‌های صید ماهی ترال در سواحل خلیج فارس، و با وجود اینکه رسانه‌ها و ارگان‌های استانی و ملی ذیربط از این حکم حمایت کردند و در نهایت این کشتی‌ها توقیف شدند، اکنون شاهدیم که تعدادی از این کشتی‌ها در سواحل هرمزگان فعالیت دارند و مشغول صید ماهی‌های ترال هستند.
عضو جنبش عدالت‌خواه دانشجویی استان هرمزگان ابراز کرد: با اینکه این کشتی‌ها توقیف شدند و رسیدگی به آن‌ها به قوه قضائیه محول شد، اما در تمامی جلسات دادگاهی که برای محکومیت مالکان این کشتی‌ها برگزار شد، سازمان شیلات حضور داشت و به بهانه داشتن مجوز‌های قانونی به حمایت از آنان پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: به هر حال با پایان یافتن دوره توقیف این کشتی ها، تعدادی از آن‌ها به فعالیتشان در سواحل خلیج فارس خاتمه دادند، اما هنوز تعدادی از این کشتی‌ها در سواحل شرقی استان هرمزگان فعالیت دارند و مشغول صید ماهی‌های ترال هستند و صیادان منطقه شاهد فعالیت آنان بوده اند و از این بابت ابراز نارضایتی کرده اند. با اینکه فعالیت این کشتی‌ها طبق دستورات قضایی در خلیج فارس، خلاف قانون است، اما با مجوز‌های سازمان شیلات ماهی‌های سواحل خلیج فارس همچنان صید این کشتی‌ها می‌شوند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار