مدیرکل اداره استاندارد استان ایلام از جمع آوری 15 وسیله گرمایشی غیراستاندارد در مدارس استان طبق بازرسی‌های انجام شده خبر داد.
کد خبر: ۷۹۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹ 28 October 2019

مهناز همتی مدیرکل اداره استاندارد استان ایلام  اظهار داشت: سال گذشته طی ۶۱ بازرسی ۱۵ بخاری غیر استاندارد در سطح مدارس شناسایی و به آموزش و پرورش استان و شهرستان به تفکیک جهت جمع‌آوری اعلام شد.

وی افزود: در این راستا طی بازرسی‌ها در شهرستان‌های دره‌شهر، آبدانان، دهلران و مهران به ترتیب ۳،۴،۳،۲ مورد چراغ و بخاری نفتی غیر استاندارد و غیر ایمن در سطح مدارس جمع‌آوری و در سطح روستاهای ایلام نیز ۲ بخاری قدیمی و مستهلک دارای استاندارد شناسایی شد.

مدیرکل استاندارد ایلام تصریح کرد: با توجه به نصب و استفاده بخاری‌ها از ماه آینده و آغاز رسمی بازرسی از سیستم گرمایشی مدارس در آذرماه سال‌جاری و اطلاع رسانی‌های انجام شده، در صورت مشاهده وسایل گرمایشی غیرمجاز جمع‌آوری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: لازم است همه ارگان‌های ذیربط، دستگاه‌های اجرایی و آموزش و پرورش اقدامات لازم جهت حصول اطمینان از عدم استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد و نیز نصب، نگهداری و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی استاندارد را در تمام واحدهای تابعه خود انجام دهند.

همتی در ادامه رعایت نکات ذیل را در فصل سرما توصیه کرد:

۱_با توجه به در پیش بودن فصل سرما و ضرورت حفظ امنیت استفاده کنندگان از وسایل گرمایشی، رعایت نکات ایمنی جهت پیشگیری از حوادث احتمالی ضروری است و استفاده از وسایل گرمایشی بدون نشان استاندارد ممنوع است.

۲_بخاری‌های دودکش‌دار باید طبق اصول ایمنی خاص نصب شوند. این بخاری‌ها نباید در مکان های بسته مانند حمام، اتاق خواب، انبار و مکان‌هایی که دارای تهویه مناسب نیستند، حتی برای چند لحظه استفاده شود زیرا محصولات احتراق که دارای منواکسید کربن وگازهای خفه‌کننده هستند، وارد فضای بسته شده و موجب مرگ می‌شود.

۳_ بخاری دودکش دار نیز باید به سنسور حساس به کاهش اکسیژن و یا سنسور حرارتی مجهز باشد.

۴_کانال دودکش و کلاهک دودکش در انتهای کانال، همواره باید از نظر باز بودن کنترل شود تا از خروج گازهای احتراق اطمینان حاصل شود. /م

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار