مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان:
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: طبق گزارش سازمان آب و برق خوزستان، هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب فضای خالی در سدهای خوزستان جهت مدیریت سیلاب‌های بالادست در فصل پاییز وجود دارد.
کد خبر: ۷۹۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶ 26 October 2019

کیامرث حاجی‌زاده در جلسه ستاد مدیریت بحران خوزستان که به منظور اتخاذ تدابیر لازم در خصوص خطرسازی پل‌های شهید ناجیان، گبان و باکری برگزار شد، اظهار کرد: جلسه امروز جهت تصمیم‌گیری برای پل‌هایی که خطرساز شده‌اند و در سیل نیز دچار خسارت شدند، برگزار شده است. در مورد پل ناجیان در شوش، پل‌های گبان و شهید باکری در هویزه و کانال کوثر و تالاب بامدژ مصوبات خوبی داشتیم و قرار شد از هفته آینده اقدامات مورد نیاز برای ایمن‌سازی این پل‌ها عملیاتی شود.

به گزارش"تابناک" وی تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و اطلاعیه‌های صادر شده از سوی سازمان مدیریت بحران، در استان خوزستان باید به مدیریت رهاسازی آب سدها توجه شود.

حاجی‌زاده با اشاره به لزوم مدیریت سیلاب احتمالی آینده در خوزستان، افزود: نخستین کارگروه مقابله با سیلاب احتمالی نیمه دوم سال در خوزستان، در مردادماه تشکیل و شرح وظایف دستگاه‌ها ابلاغ شد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: طبق گزارش سازمان آب و برق خوزستان، هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب فضای خالی در سدهای خوزستان جهت مدیریت سیلاب‌های بالادست در فصل پاییز وجود دارد.

حاجی‌زاده تصریح کرد: همچنان تاکید می‌شود که دستگاه‌های متولی و اجرایی به اخطارها و هشدارها توجه کنند و سازمان آب و برق خوزستان بر اساس آوردی که از سوی سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود، برای مدیریت و رهاسازی آب سدها اقدام کند.

وی با اشاره به تاثیر رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی بهنگام، عنوان کرد: اطلاع‌رسانی صحیح و همراهی مردم موجب شد که در سیل ۹۸ تلفات انسانی نداشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: به کشاورزان و عشایر توصیه می‌شود به نکاتی که از سوی سازمان هواشناسی و مدیریت بحران صادر می‌شود، توجه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش صدور اطلاعیه‌های ستاد بحران، ادامه داد: یکی از دلایل افزایش صدور اطلاعیه‌ها و هشدارها، آغاز نخستین بارش‌ها در خوزستان است و ممکن است شاهد لغزندگی جاده‌ها و وقوع صاعقه باشیم؛ روز گذشته نیز یک نفر بر اثر اصابت صاعقه در خوزستان جان باخت بنابراین این اخطارها و هشدارها باید ارائه شود.

حاجی‌زاده در خصوص آخرین وضعیت سیل‌بندهای خوزستان، گفت: در سیل اخیر سیل‌بندهای زیادی در خوزستان از بین رفت و پس از آن بر اساس دستور استاندار، ترمیم سیل‌بندها به حوزه معاونت عمرانی استانداری واگذار و سازمان همیاری شهرداری‌ها به عنوان مجری و متولی آن انتخاب شد. کارها در حال پیگیری است اما باید اقدامات تعجیل شود و تحکیم سیل‌بندها به صورت جدی و فنی انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در خصوص احتمال وقوع سیلاب و آمادگی دستگاه‌های اجرایی، بیان کرد: سیل اخیر باعث شد دستگاه‌های اجرایی خوزستان تجربه خوبی در مقابله با سیلاب کسب کنند. تقریبا از ابتدای تشکیل قرارگاه بازسازی، مرتبا هشدارها به دستگاه‌ها داده شده است تا آمادگی بیشتری داشته باشند و قطعا امسال باید آمادگی بیشتری در این زمینه وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار