دبیر اجرایی جشنواره عکس «سیل وحدت» در خوزستان گفت: ۹۸۴ اثر از ۱۰۲ نفر از هنرمندان برای شرکت در این جشنواره دریافت شده است.
کد خبر: ۷۹۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳ 28 October 2019

قاسم آل کثیر اظهار داشت: این آثار شامل مجموعه عکس، تک عکس حرفه ای و تک عکس غیرحرفه ای (مردمی) است.

وی با اشاره به استقبال خوب عکاسان از جشنواره عکس سیل وحدت افزود: هنرمندانی از شهرهای اهواز، شیراز، آبادان، شوش، شادگان، الهایی، حمیدیه، کارون، ارومیه، تهران، باغملک، تبریز، ماهشهر، بهبهان، دزفول، خرمشهر، اندیمشک، اصفهان، سبزه زار و همدان، با ارسال اثر در این جشنواره شرکت کرده اند.

آل کثیر گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، دستیابی به گنجینه‌ای مصور از بخشی از تاریخ اجتماعی استان است که همانا حس همبستگی و وحدت و همدلی میان مردم است.

وی اضافه کرد: در زمان وقوع سیلاب در خوزستان عکسان زیادی از سراسر کشور از حس همدلی و همبستگی مردم و شیوه مواجهه آنها با بحران، تصویربرداری کردند و آثاری خلق کردند، و قصد برگزارکنندگان جشنواره این است که این فضا را که جزئی از میراث معنوی این خطه است به اشتراک بگذارند تا همه با آن آشنا شوند.

آل کثیر با بیان اینکه داوری آثار رسیده به جشنواره در تاریخ ۲۵ مهر به اتمام رسیده، اظهار داشت: مهرداد اسکویی، جاسم غضبانپور، یلدا معیری، محمدرضا فرطوسی و مهدی مقیم نژاد که از هنرمندان شاخص کشور هستند، داوری این جشنواره را برعهده داشتند.

وی برگزارکننده جشنواره را اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان عنوان کرد و گفت: فراخوان دریافت آثار از ۴۵ روز پیش آغاز شده بود و نفرات برگزیده نیز در اختتامیه نمایشگاه عکس که تاریخ آن به زودی اعلام می شود، معرفی می شوند.

آل کثیر افزود: این دومین مسابقه عکس است که با رویکرد مردم شناسی برگزار می شود، پارسال نیز سوگواره «اشک و شمشیر» با رویکرد انسانی شناسی به مناسک برگزار شده بود.

سیلاب رودخانه کرخه، دز و کارون ۲۱ شهرستان و ۴۰۰ هزار نفر در خوزستان را تحت تاثیر قرار داد. در این سیل ۱۳۳ روستا به زیر آب رفتند و ۳۷۴ روستا به صورت جزئی و کلی تخلیه شدند. همچنین نزدیک به ۱۸ هزار خانه تخریب و بیش از ۲۶۰ هزار هکتار از مزارع نابود شد. در این سیل مردم در ساخت سیل بند و جمع آوری کمک و امداد به سیل زدگان نقش پررنگی داشتند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار