معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: یک کارگروه دایمی برای صادرات محصولات کشاورزی سالم باید در خوزستان راه‌اندازی شود تا امکان رقابت و فروش محصولات خود را در بازار جهانی داشته باشیم.
کد خبر: ۷۹۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 05 November 2019

نوراله حسن زاده در کارگروه توسعه صادرات خوزستان در سرسرای سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان بیان کرد: این کارگروه باید با همکاری جهاد کشاورزی، سازمان صمت و اتاق های بازرگانی در خوزستان تشکیل، و بر سلامت محصولات کشاورزی برای صادرات نظارت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه صادرات باعث رونق تولید می شود گفت: از دیگر راه های رونق تولید، تولید محصولات با کیفیت است که باید واحدهای تولیدی و دستگاه های مربوطه حساسیت بیشتری به این موضوع داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: اتاق های بازرگانی خوزستان مشکلاتی را که صادرکنندگان با مسئولان کشور عراق در امر صادرات دارند را اعلام کنند تا از طریق وزارت امور خارجه به این مشکلات رسیدگی شود.

معاون فرماندارخرمشهر نیز در این نشست بیان کرد: کشور عراق در حال ساخت بارانداز در شلمچه عراق است و با ساخت این بارانداز حدود ۲۰۰ کارگر ایرانی که در بارانداز صادراتی مرز شلمچه مشغول کار هستند، بیکار خواهند شد.

حمید اسدی ادامه داد: پیش از این کامیون های عراقی بار خود را در بارانداز شلمچه در خرمشهر تخلیه می کردند که با ساخت این بارانداز کامیون های ایرانی باید وارد کشور عراق شده و بار را تحویل بگیرند که این اقدام باعث بیکار شدن کارگران ایرانی می شود که باید برای آن چاره ای اندیشید.

به گفته معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ، میزان صادرات غیرنفتی خوزستان در پنج ماه نخست امسال به کشور عراق نسبت به مدت مشابه پارسال به لحاظ ارزشی ۲۸ درصد افزایش داشته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار