مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان:
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به درج نام شهرستان اندیکا در ردیف ۳۱ شهرستان محروم کشور گفت: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در این شهرستان طرحی مستقل از دیگر برنامه‌های استان در دست تدوین است.
کد خبر: ۷۹۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ 04 November 2019

صادق کریمی کیا گفت: طی سه سال گذشته طرحهای مدونی در حوزه اجتماعی اجرا شده که به خاطر اهمیت موضوع، شخص مقام معظم رهبری در این رابطه ورود کرده‌اند.

وی همچنین در خصوص اختصاص منابع مالی برای انجام طرحهای اجتماعی در استان، گفت: اعتبارات خوبی در طول این مدت به استان خوزستان اختصاص داده شده که با هدف توانمندسازی مناطق محروم و حاشیه نشین هزینه شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه در۵۰ تا ۶۰ درصد از آسیب های اجتماعی مانند طلاق، خودکشی وخشونت رد پای سوء مصرف مواد مخدر دیده می شود، گفت: به همین منظور باید در زمینه فعالیت‌های پیشگیرانه بیش از پیش تلاش شود.

کریمی کیا از معرفی شهرستان اندیکا به عنوان محروم ترین شهرستان استان به وزارت کشور خبر داد و گفت: بر همین اساس نیاز بود که برای انجام فعالیتهای پیشگیرانه این شهرستان مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بنا شد تمام طرحهایی که به صورت کلان در حوزه آسیب های اجتماعی استان اجرایی شده و یا عملیاتی خواهد شد را با نسخه شهرستان، در اندیکا اجرا کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان افزود: در حال حاضر تدوین طرح مستقل پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ویژه شهرستان اندیکا در دست تهیه و تدوین است.

این عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد: یکی از اقدامات ضروری که در تلاش برای انجام آن هستیم راه‌اندازی دفتر توسعه محلی در اندیکا است.

او ادامه داد: این دفتر به هیچ عنوان قرار نیست در کنار فرمانداری شهرستان به موازی‌کاری بپردازد بلکه رسالت اصلی این دفتر شناسایی آسیبها و موانع موجود در مسیر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اندیکا است.

وی در تشریح محرومیت این شهرستان، اذعان داشت: بخش زیادی از ادارات با وجود گذشت چندین سال از شهرستان شدن اندیکا هنوز مستقر نشده‌اند و این یکی از موانع در مسیر توسعه شهرستان محسوب میشود.

کریمی کیا یادآور شد: این شهرستان از استعدادهای بسیار خوبی در بخش کشاورزی برخوردار است اما متاسفانه شاخصهای توسعه در این شهرستان ارتقا پیدا نکرده و این شاخصها با اجرای پروژه‌های عمرانی محقق خواهد شد تا در کنار اشتغالی که چنین پروژه‌هایی به همراه دارند، معیشت مردم منطقه نیز تقویت شود.

بر اساس این گزارش، استان خوزستان دومین استان کشور از نظر داشتن دفاتر توسعه محلی محسوب می‌شود.

بر اساس دستور دولت هر استان یک شهرستان محروم خود را که در تمام بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دچار مشکل است را معرفی کرده تا در قالب طرح توسعه مشکلات آن برطرف شود که از خوزستان شهرستان اندیکا معرفی شده است.

شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان و با مرکزیت شهر قلعه خواجه، در سال ۸۴ از مسجد سلیمان جدا و به شهرستان تبدیل شد.

در سال ۹۶ و ابتدای سال ۹۷ برای توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تدوین شده که بر اساس آن طرح توسعه اندیکا عملیاتی خواهد شد.

جاده مسجد سلیمان - اندیکا - چهار محال بختیاری از جمله طرح هایی است که بهره برداری از این مسیر در رونق هر چه بیشتر منطقه تاثیر گذار است.

طرح دیگری به نام پاشنه زاگرس مطرح است که در این طرح شهرستان دزفول با احداث یک جاده به طول ۶۰ کیلومتر به شهرستان ایذه وصل میشود و این جاده از کنار شهرستان اندیکا عبور کرده که در رونق اقتصادی این منطقه تاثیر گذار خواهد بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار