در حالیکه تنش بین دهلی‌نو و اسلام آباد طی روزهای اخیر افزایش یافته است دولت اسلام آباد از امضا قریب الوقوع یک معاهده بزرگ همکاری اقتصادی خبر داد.
کد خبر: ۷۹۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 24 October 2019

 اسلام آباد و دهلی نو معاهده همکاری کریدور اقتصادی کرتارپور را امضا می کنند.

در حالیکه بروز تنش و درگیری های مرزی بین دو کشور باعث به تعویق افتادن امضا این تفاهم نامه همکاری شده بود امروز دولت اسلام آباد از امضا قریب الوقوع این معاهده خبر داد.

پس از امضا این معاهده اتباع سیک مذهب می توانند بدون دریافت ویزای پاکستان به منطقه مرزی کرتارپور سفر کرده و در آرامگاه بنیانگذار مذهب خود حضور پیدا کنند.

قرار است این معاهده همکاری امروز ساعت 12 به وقت محلی توسط نمایندگان دولت های هند و پاکستان امضا شده و شکلی اجرایی به خود بگیرد.

از آنجا که سالانه ده ها هزار سیک مذهبی هندی برای حضور در آرامگاه بینانگذار مذهبشان به پاکستان سفر می کنند امضا این تفاهم نامه اهمیت بسیار زیادی برای آنها دارد.

قرار است پس از امضا این تفاهم نامه مفاد آن نیز توسط رسانه های دو کشور منتشر شود تا مردم از جزئیات آن خبر دارد شوند.

این در حالی است که برقرار حکومت نظامی در کشمیر تحت اشغال هند باعث تنش های فراوانی بین دو کشور شده و طی روزهای اخیر درگیری های مرزی نیز افزایش یافته است.

اخیرا هند اعلام کرده بود یک کمپ تروریستی را در مرز پاکستان منهدم کرده است ولی دولت اسلام آباد سفرای خارجی مقیم خاک خود را برای بازدید از مرز مشترک  نقطه‌ای که هند ادعا می کرد کمپ تروریست ها در آن وجود داشته است اعزام کرده و اعلام کرد: هیچ کمپ تروریستی در مرز مشترک وجود نداشته که هند آن را نابود کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار