مدیر کل مدیریت بحران خوزستان در خصوص تقویت سامانه بارشی در بخشهایی از استان به روسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستانها اخطاریه آنی صادر کرد.
کد خبر: ۷۹۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۹ 24 October 2019

اخطاریه آنی مدیریت بحران خوزستان در پی تقویت سامانه بارشی

کیامرث حاجی زاده اظهار داشت:با توجه به هشدار سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص تقویت سامانه بارشی از بعدازظهر جمعه سوم آبان ماه جاری در بخش‌هایی از کشور از جمله جنوب غرب و دامنه های زاگرس مرکزی اخطاریه آنی به تمامی فرمانداری های سطح استان و دستگاههای اجرایی صادر شد.

وی  تاکید کرد:  سامانه مذکور با بارش برف در ارتفاعات، بارش باران همراه با رعد و برق به ویژه در مناطق جنوبی و وزش باد شدید موقت، بارش تگرگ در مناطق مستعد و کاهش محسوس دما از اوایل هفته آینده (به ویژه در غرب و جنوب غرب) در روزهای شنبه و یکشنبه (۴ و ۵ آبان ۹۸) در استان و پیش بینی شرایط مشابه در استان های مجاور خوزستان همراه است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، مه آلود شدن و لغزندگی جاده های کوهستانی را از جمله آثار این بارندگی‌ها دانست و توصیه کرد:  مردم هنگام تردد یا توقف در حاشیه مسیل ها، رودخانه ها و مناطق کوهستانی احتیاط کنند و هشدارهای صادره را به منظور پیشگیری از هر گونه حادثه ای جدی بگیرند.

وی همچنین بر آماده‌باش کامل به واحدهای تابعه سطح استان و شهرستان و برقراری کشیک شبانه روزی و اطلاع رسانی به شهروندان به ویژه بیماران دارای مشکلات تنفسی وقلبی وعروقی و افراد ساکن در مناطق در معرض خطر وقوع تندباد و گرد و خاک جهت رعایت نکات ایمنی و بهداشتی مانند تردد نداشتن غیر ضروری درمواقع شرایط نامساعدجوی و رعایت کامل توصیه های ارایه شده تاکید کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار