سفیر بنگلادش در اصفهان:
سفیر بنگلادش در ایران گفت: به زودی خط هوایی بنگلادش به ایران و بالعکس نیز راه اندازی می‌شود تا تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و متخصصان دو کشور ارتباط بیشتر و بهتری با یکدیگر داشته باشند.
کد خبر: ۷۹۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ 23 October 2019

fبه گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، ا.ف.م اعظم سارکار، سفیر بنگلادش در ایران با حیدر قاسمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر بنگلادش در این دیدار با بیان اینکه اصفهان از دیرباز حمایت‌های بسیاری از این کشور، کرده است، گفت: رهبران و مسئولان بلندپایه این کشور، احترام و محبت خاصی به رهبر و مسئولان ایران دارند و برای مردم شریف ایران هم احترام ویژه‌ای قائل هستند.

ا.ف.م اعظم سارکار ادامه داد: ایران و بنگلادش دو کشور مسلمان هستند که نقاط مشترک بسیاری با یکدیگر دارند که می‌تواند باعث تقویت روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و گردشگری شود.

وی با بیان اینکه ایران در زمینه نانوتکنولوژی و فناوری اطلاعات در منطقه و بین کشورهای مسلمان زبانزد است، عنوان کرد: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا همکاری‌های بین دو کشور به منظور انتقال تکنولوژی‌های نوین بیش از گذشته فراهم شود.

سفیر بنگلادش خاطرنشان کرد: به زودی خط هوایی بنگلادش به ایران و بالعکس نیز راه اندازی می‌شود تا تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و متخصصان دو کشور ارتباط بیشتر و بهتری با یکدیگر داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این دیدار با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با کشورهای مسلمان است، اظهار داشت: ایران درصدد برقراری روابط شفاف، مستمر و مبتنی بر روابط انسان دوستانه است در همین راستا اصفهان و بنگلادش می‌توانند در چارچوب قوانین بین الملل روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود را تعمیق و گسترش دهند.

وی ادامه داد: روابط بین ایران و بنگلادش از زمان استقلال این کشور بیشتر شده است که امیدواریم روز به روز تقویت شود.

قاسمی تصریح کرد: اصفهان ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های صنعت، کشاورزی، فناوری‌های نوین و گردشگری دارد که مسئولان بخش دولتی و خصوصی بنگلادش می‌توانند از آنها بر پایه روابط دوجانبه بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: معتقدیم بخش خصوصی دو کشور می‌تواند در توسعه روابط دو کشور موفق عمل کند و در این مسیر دولت‌ها نیز تسهیل‌گر ارتباطات باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به بدعهدی برخی از کشورها در خصوص برجام و اعمال فشارها و تحریم‌های اقتصادی جدید بر ایران یادآور شد: تحریم‌ها فرصتی برای توسعه درون‌زا هستند که زمینه لازم را برای رشد و تعالی هرچه بیشتر ظرفیت‌های ایران اسلامی فراهم آورده و باعث تقویت ارتباطات بیشتر با کشورهای همسایه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار