در نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز مطرح شد
عالی پور گفت: ایجاد انحصار توسط پیمانکارها یکی از مشکلات خدمات شهری در شهرداری اهواز است و امروز در حالی‌که 8 منطقه شهرداری داریم اما 6 پیمانکار مشغول به کار هستند.
کد خبر: ۷۹۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴ 23 October 2019

نودوچهارمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز با 4 دستورکار در خصوص تفریغ بودجه دو سازمان و خدمات‌رسانی خدمات شهری شهرداری اهواز تشکیل جلسه داد.

به گزارش"تابناک"؛ ابراهیم قنبری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی با اشاره به اختلاف ارقام در بودجه، اظهار کرد: در سال۹۶ حدود ۸۰ نفر در آتش‌نشانی استخدام شدند که حقوق آن‌ها در بودجه دیده نشده است و شهرداری طبق توافقات پرداخت را انجام نداد.

قنبری با اشاره به مشکلات سازمان آتش‌نشانی، عنوان کرد: آتش‌نشانی یک سازمان خدماتی است و خودروها باید در حال آماده‌باش باشند و ۱۴ ماه است که روغن خودروهای آتش‌نشانی تعویض نشده است.

وی افزود: از سال ۹۰ خودرویی خریداری و بازسازی نشده است و از سال ۹۵ هیچ‌گونه باتری، لاستیک و روغن خریداری نشده است.

گفت: ۶ تانکر سازمان آتش‌نشانی در این مدت بازسازی شده است و پس از ۴ سال لباس فرم و لوازم ورزشی برای نیروها در حال تدارک است.

وی افزود: یک نردبان ۵۴ متری به قیمت ۲۳ میلیارد تومان به یک شرکت آلمانی سفارش داده شد که ۱۲ میلیارد تومان کمبود مالی وجود دارد.

در ادامه این جلسه علیرضا عالیپور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز نیز اظهار کرد: یکی از مشکلات حوزه خدمات شهری اهواز انحصار در پیمانکاران است. اهواز دارای هشت منطقه شهرداری است اما تنها ۶ پیمانکار برای این مناطق وجود دارد.

وی افزود: اگرچه وضعیت خدمات شهری اهواز نسبت به کلانشهرهای دیگر عقب است اما نسبت به دو سال گذشته بهبود یافته است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز بیان کرد: در سایر شهرها زمان مناقصه برای خرید وسایل و تجهیزات اولیه مانند رنگ، مخزن زباله و تابلو بسیار کوتاه است اما روند برگزاری مناقصات در اهواز بسیار طولانی است.

وی عنوان کرد: پیمانکار فضای سبز منطقه ۴ صدای همه را در آورده و تعهد کاری ندارد بنابراین دنبال تعیین جایگزین برای این پیمانکار هستیم.

عالیپور در خصوص معایب طرح جداسازی پیمانکار رفت و روب و زباله، گفت: با اجرای این طرح هزینه های بیشتری به شهرداری مناطق تحمیل می شود در حالی که شهرداری اهواز برای پرداخت حق بیمه و مطالبات نیز مشکلاتی دارد.

در ادامه مهران باباپور عضو شورای شهر اهواز نیز اظهار کرد: شهر اهواز به جای فضای سبز فضای زرد دارد که این وضعیت در شان کلانشهر اهواز نیست. وضعیت فضای سبز و نظافت خیابان‌های شهر اهواز قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: خیابان‌های فرعی شهر چند ماه یکبار نظافت می‌شوند که این وضعیت به دلیل عدم نظارت درست ناظران بر کارگران خدمات شهری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار